Followers

Tuesday 10 February 2015

Anwar Kena 5 Tahun , Mat Sabu MENANGIS Teresak-Esak ??


Saksi melihat Mat Sabu mengesat air matanya berkali-kali ...

Begitulah reaksi awal yang dikhabarkan kepada MMI sebaik mendengar keputusan mahkamah yang telah memutuskan Anwar Ibrahim sebagai BERSALAH dan akan dipenjarakan selama 5 tahun bermula hari ini.

Walaupun keadaan agak sedikit kecoh dek tindakan seorang pemimpin pembangkang bernama Tian Chua yang sudah pun diberkas Polis kerana cuba merempuh halangan keadaan dilaporkan terkawal.

Selain dari aksi tangisan suasana suram turut menyelebungi kem pembangkang apabila mereka dilihat mula berpeluk-pelukan tanda kasih dan sayang mereka terhadap Anwar Ibrahim.Maklumlah Anwar akan bercuti panjang jadi sedikit lakonan penuh sayu rasanya boleh saja di lakonkan oleh si pelakon-pelakon MaharajaLIWAT nii..

Tak kurang juga yang dah mula melepaskan perasaan di akaun-akaun maya masing-masing kononnya keputusan mahkamah itu sebagai penuh konspirasi politik.Huh macam-macam kalau sebelum ni keputusan berpihak sebelah Anwar tak pula kita dengar bunyi-bunyi macam ni.

Tapi MMI yakin rakyat pun sebenarnya faham dan bukannya bodoh untuk termakan dengan tohmahan sebegini memandangkan hampir 7 tahun kes ini dibicarakan.Malah Anwar selaku pihak yang didakwa telah diberikan pelbagai keistimewaan sepanjang proses pengadilan dilakukan.

5 hakim yang mengadili kes Anwar kali ini BERSETUJU bahawa Anwar BERSALAH 5 - 0 !!! Jadi apa lagi yang tak kena ????????

Yang pasti keputusan ini bakal mengundang satu lagi pilihanraya kecil di Permatang Pauh !!!  Dan sudah pastilah pilihanraya kecil ini akan kembali sengit dengan laungan reformasi atas nama solidariti terhadap Anwar Ibrahim.

Akhir kalam MMI pohon pihak berkuasa agar segera memantau tindakan mereka-mereka yang sudah mula menghasut dan melakukan fitnah terhadap kepimpinan negara kita.


Well bersiaplah seluruh angkatan , senario selepas ini mungkin berbeza !!!

MMI

1 comment:

  1. pesal pulak mat syabu nak menangis?? bukan anu war aljuburit tergiur pun dengan jubo mat syabu, muka pun macam teko ayah pin...mmg tak ada sedit pun peluang untuk dia merasa kote bengkok al juburit tu ...

    ReplyDelete

Labels