Followers

Sunday 26 April 2015

TERKINI PAS HALALKAN Kerjasama Dengan PR Di #PRKPermatangPauh

Rentak dan suara PAS Permatang Pauh nampaknya semakin mengelirukan apabila keinginan untuk terus tidur sebantal begitu mendesak.

Barangkali kerana terlalu lama diperlekeh dan menjadi habuan maki seranah DAP dan PKR dalam Pakatan Haprak menyebabkan kehendak politik mengatasi pendirian serta prinsip perjuangan PAS selama ini.

PAS Permatang Pauh sebelum ini yang dilihat begitu lantang dengan amaran dan kata dua supaya PKR memohon maaf kepada Hadi Awang nampaknya lunyai tanpa sepatah pun perkataan maaf daripada PKR.

Anehnya kemana perginya suara akar umbi PAS seperti mana yang dimomokkan oleh Omar Hassan selaku YDP Kawasan Permatang Pauh sebelum ini bahawa Pas kawasan menuntut Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk memohon maaf dan menarik balik kenyataan mereka mengenai hudud jika mahu mendapatkan sokongan Pas pada pilihan raya kecil (PRK) Permatang Pauh.

Antara ungkapan Omar Hassan sebelum ini adalah Pas hanya akan meneruskan kerjasama jika PKR memohon maaf secara terbuka sebelum penamaan calon pada 25 April dan pendirian itu adalah keputusan ahli-ahli akar umbi dalam mesyuarat agung Pas kawasan Permatang Pauh.

Berdasarkan kenyataan itu jelas ianya bukan satu keputusan yang melibatkan 2 3 individu tetapi seluruh ahli PAS dalam kawasan Permatang Pauh.

Persoalannya dimana pendirian PAS Permatang Pauh apabila secara tiba-tiba membuat u-turn untuk terus menggerakkan jenteranya bagi membantu kempen PKR ?

Tanpa sebarang permohonan maaf dan hanya dengan satu perjumpaan sahaja Omar Hassan bersetuju untuk menggerakkan jentera PAS di Permatang Pauh dan menganggap semua yang berlaku sebagai selesai.

Malah Omar Hassan turut menganggap ramai dikalangan ahli PAS tidak faham dengan maksud Wan Azizah tentang hudud.Baca Sini 

Wan Azizah lebih bijak dari Hadi Awang dalam hal hudud ?

Dalam masa yang sama kecoh dan sedang viral di media sosial hari ini apabila Omar Hassan didedahkan sebagai salah seorang Ahli Majlis MPSP dan timbul pertanyaan adakah keterlibatan beliau sebagai Ahli Majlis itu ada kena mengena dengan keputusan yang dibuat ?



Apakah berlaku sesuatu dalam perjumpaan yang diusahakan oleh orang tengah itu ? 

Aneh bukan ? Mana perginya maruah PAS Permatang Pauh dalam mempertahankan dasar parti dan kedudukan serta maruah Hadi Awang selaku Presiden ?


Bayangkan semua ini berlaku disaat ada pihak khususnya dari PAS sendiri yang menolak Wan Azizah dan ada fatwa dari kalangan PAS sendiri bahawa haram mengundi calon tolak hudud !

Apa pun Hadi Awang selaku Presiden parti dan Majlis Syura PAS WAJIB mengeluarkan kenyataan rasmi bagi menjawab segala persoalan diatas !

MMI

3 comments:

  1. Pas memang parti haprak,jilat ludah balik,barua kepada dap..politik punya pasal yg haram jadi halal & halal jadi haram,kena gertak dgn dap, buat muka taik...

    ReplyDelete
  2. PAS dan para penyokong memang dah terkenal sebagai golongan MUNAFIK .Jadi apa nak diherankan. Betul macam LGE kata TGHH memang tak bermaruah. Penyokong PAS kena terima itu..ini adalah FAKTA bukan AUTA.

    ReplyDelete
  3. 1 Undi BN = 1 Undi Hudud....BN Penyokong Hudud......

    ReplyDelete

Labels