Followers

Wednesday 20 May 2015

Hadi Jangan Sampai Jual MARUAH !!


Sebagai seorang pemimpin yang menerajui sebuah parti bernama PAS , Hadi Awang bukan sahaja menjadi mangsa politik rakan dalam Pakatan Haprak tetapi maruah diri kini sedang dipermainkan oleh mereka yang dulunya di anggap sebagai sahabat.

Seperti kebiasaan MMI masih mencari-cari jawapannya kenapa sehingga kini Hadi masih mengambil pendirian untuk berdiam diri daripada bangkit mempertahankan serangan tersebut.

Mungkin bagi sesetengah daripada mereka tindakan Hadi itu bertujuan untuk meredakan keadaan namun melihat tindak tanduk DAP yang begitu menggila membuat tuduhan dan serangan secara peribadi , sewajarnya kepimpinan Hadi Awang perlu segera menutup mulut lancang Guan Eng.

Kenyataan terbaru daripada keturunan Kit Siang ini bukan sahaja meletakkan PAS seolah-olah pengkianat dalam Pakatan Haprak tetapi sudah sampai ke tahap mencabar kewibawaan kepimpinan PAS khususnya Hadi Awang selaku Presiden parti.

Jika sebelum ini Hadi dijadikan kambing hitam hanya untuk menolak pembentukan kabinet bayangan Pakatan Haprak , kini Hadi dituduh pula sebagai pihak yang begitu teruja untuk bersahabat dengan UMNO dan Barisan Nasional.
Pendedahan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat bersetuju idea kerajaan perpaduan mengejutkan DAP.
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, isu ini tidak pernah diperjelaskan sebelum ini kepada DAP.
“Ini satu pendedahan yang mengejutkan kerana pemimpin DAP langsung tidak pernah diberitahu tentang kerajaan perpaduan bersama Umno dan BN pada tahun 2009.
“Hadi mungkin berminat dengan idea tersebut, namun cadangan kerajaan perpaduan itu pastinya telah mengesampingkan DAP secara keseluruhan,” katanya lapor Malaysikini.
Semalam, Hadi mendedahkan Anwar dan Nik Aziz pernah menyatakan persetujuan bagi PAS mewujudkan kerajaan perpaduan bersama UMNO dan Barisan Nasional (BN).
Jelas Guan Eng, pendedahan ini jelas menunjukkan Hadi kini lebih terarah kepada kepimpinan UMNO dibawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan membelakangi Pakatan Rakyat.
“Pendedahan Hadi tentang rancangan kerajaan perpaduan pada tahun 2009 di tengah-tengah krisis perlembagaan di Perak, yang beliau nampaknya masih berminat, menunjukkan sejauh mana beliau bersekutu dengan Umno dan BN,” ujarnya. -rakyatnews 
Kita semua sedia maklum bahawa PAS tidak punya pendirian yang kukuh apatah lagi dalam hal melibatkan pembentukan kerajaan perpaduan !

PAS yang kita kenali terkenal dengan sikap u-turn disaat ramai pihak ternanti-nanti apakah keputusan selanjutnya.Malah dalam beberapa keadaan kepimpinannya seolah-olah boneka apabila membisu tanpa melakukan apa-apa walaupun di saat dan ketika itu ada dikalangan pemimpin PAS yang lain masih terus bekerja dengan pihak yang secara jelas menghina kepimpinan parti.

Dan apa yang disuarakan oleh Guan Eng itu sebenarnya adalah satu keputusan tetap bahawa DAP tidak akan sesekali berkompromi dengan mana-mana pihak selagi mana ianya melibatkan UMNO dan Barisan Nasional.

Kepada Hadi Awang , MMI ingin berpesan jangan sekadar mengeluarkan kenyataan kerana ianya pasti menjadi bahan atau peluru kepada DAP untuk membuat serangan balas !

Apa yang penting ketika ini adalah mengenal pasti siapa sebenarnya rakan dan siapa sebenarnya pengkianat !

Seperkara yang mungkin Hadi lupa adalah , DAP tidak akan mampu selantang ini jika tidak kerana sokongan PAS dan seluruh jenteranya sewaktu kempen pada PRU sebelumnya.Oleh yang demikian fikirlah siapa sebenarnya yang telah dipergunakan selama ini untuk kepentingan politik kepartian !

Jangan sampai jual maruah bro !

MMI

1 comment:

  1. Masalahnya Pas sendiri tak punya maruah untuk dijual beli...

    ReplyDelete

Labels