Followers

Monday 25 April 2016

Bukan Setakat Cabut Lari Tapi Pernah Kena Halau !!! #PRNSarawak


PRN Sarawak bakal membuka tirai awal pagi nanti 25 April 2016 dan seperti semua sedia maklum belum pun calon-calon dari parti masing-masing di sahkan oleh SPR sebagai layak untuk bertanding , bermacam-macam isu kini menghantui kem pembangkang.

Selain daripada sikap para pemimpin parti pembangkang yang bertelagah sesama sendiri kerana berebutkan kerusi rupa-rupanya puak wartawan pro pembangkang pun sama naik galaknya.Bukan tentang kerusi tetapi sama galaknya dalam kerja buat hasut-menghasut ni.

Wartawan portal pro pembangkang ini dikatakan bukan sahaja telah mengelirukan banyak pihak melalui laporannya tetapi turut mencetuskan rasa marah rakyat Sarawak.Malahan si wartawan tersebut dilihat punya niat jahat apabila memutar belit kenyataan daripada ADUN Nangka, Dr Annuar Rapa’ee , kenyataan yang pada asalnya adalah "Undi BN untuk kekalkan Adenan Satem" di manipulasi untuk kepentingan politik berbau rasis dengan satu laporan bertajuk "Undi BN untuk pastikan umat Islam jadi KM Sarawak".

Sesuatu yang jelas adalah dalam suasana PRN Sarawak kali ini , tindakan wartawan terbabit dilihat sebagai percubaan untuk melaga-lagakan warga Sarawak melalui sentimen keagamaan !

Satu tindakan yang tidak bijak sebenarnya ...

Dalam masa yang sama wartawan terbabit diberitakan telah diarahkan oleh majikannya agar segera meninggalkan Sarawak siang tadi manakala pihak MalaysiaKini menukar tajuk berita yang telah mencetuskan kontroversi itu.Baca seterusnya 

Manakala Polis Sarawak turut mengesahkan telah membuka kertas siasatan terhadap wartawan terbabit setelah menerima enam laporan Polis yang diterima di Sibu.Baca SINI 

Apa pun MMI nak ucapkan tahniah kepada kedua-dua pihak wartawan dan portal terbabit kerana menyiarkan laporan tersebut , secara tidak langsung mereka sudah pun memperlihatkan kepada kita bahawa inilah wajah sebenar MalaysiaKini , Amat menjijikkan !

Bila berbicara tentang wajah sebenar ni , MMI terpanggil untuk berkongsi dengan semua RUPA-RUPANYA si wartawan terbabit sebelum ini pernah di halau sewaktu berada dalam satu perhimpunan yang diadakan di Kuala Lumpur.


Kuala Lumpur -Seorang wartawan portal pro-pembangkang, Malaysiakini dihalau peserta himpunan Baju Merah ketika cuba bertanyakan beberapa soalan dalam satu kejadian di jalan Petaling petang tadi.

Menurut Kow Gah Chie, ketika cuba menemuramah para peserta himpunan tersebut dia telah dihalau dengan panggilan ‘Cina Gila Babi’ sehingga memaksanya berundur bagi mengelakkan kejadian tidak diinggini berlaku.

“Saya hanya bertanyakan soalan namun mereka tiba-tiba marah” katanya memetik laporan portal Malaymail sejurus selepas dihalau.Seterusnya 
Takkanlah secara tiba-tiba puak baju merah tu nak maki si wartawan terbabit kalau dia sendiri tidak memulakannya ?

Dan kalau diamati dari insiden sebelum ini dengan kejadian di Sarawak jelaslah memang puak-puak ni sebenarnya yang suka mencetuskan kontroversi.

MMI

5 comments:

  1. Muka dia dah la semacam aje..nama pun kow...Elok la tu

    ReplyDelete
  2. Muka pun macam babi... memang pemakan babi pun, sebab tu buat berita bertaraf babi... he3

    ReplyDelete
  3. Cuba bayangkan babi tu makan buah epal.....kan macam kepala babi yang mulut disumbat buah epal di meja restoran jual babi!

    ReplyDelete
  4. Sorry, I've seen pigs that look better than this 'sow-bitch' combo!

    ReplyDelete
  5. Mrk inilah yg memainkan sentimen kebencian org2 cina di Malaysia ini.Di Swk...babi mcm inilah yg cuba mghasut kaum pribumi membenci kerajaan dgn mggunakan kaedah dan taktik yg sama.
    Sejak mrk mndalami ilmu dpd yahudi zionis di singapore...tak heran jika ilmu itu digunakan.

    ReplyDelete

Labels