Followers

Thursday 26 May 2016

Cerita Ketua Menteri Otak Seminit !!


Setelah sekian lama akhirnya Guan Eng tampil menunjukkan wajah sebenar apabila sikap angkuh dan bodoh sombongnya menjelas segala-galanya.

Kalau berdasarkan kepada penampilan dan segala macam auta yang dimomokkan kepada rakyat , pasti kita akan berpendapat musibat ni antara orang-orang bijak pandai seiring dengan perwatakan yang dibawanya.

Tetapi ternyata semua itu adalah lakonan semata-mata , hakikat yang sebenar Guan Eng hanyalah seorang ahli parti cauvinis DAP yang kebetulan mendapat ruang dan peluang berada dikedudukan hari ini kerana peranan Kit Siang semata-mata.

Ketua Menteri berotak seminit ini ternyata bukan sahaja telah memalukan seluruh angkatan puak-puak cauvinis DAP tetapi menjadi BUKTI betapa pimpinan DAP tidaklah sehebat seperti mana yang sering diwar-warkan.

Pandai bercakap dan suka menipu kemudian buat-buat bodoh , itulah ungkapan yang MMI rasa paling sesuai untuk kita labelkan kepada puak-puak ni.

Mana tidaknya ! Kalau berdasarkan kepada cadangan dan perancangan tu Donald Trump pun boleh telan air liur tapi jika dibandingkan dengan kerja buat HAMPEH !!!!!!

Pengarah Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng didakwa cuba bermain politik dan tidak ikhlas apabila membuat permohonan dengan hanya mengutus sepucuk surat tanpa dokumen sokongan kepada menteri kerja raya bagi pembinaan jambatan ketiga Pulau Pinang.

Kalau kita perhatikan di Pulau Pinang sekalipun permohonan untuk membesarkan rumah atau menyewa gerai dari kerajaan negeri juga memerlukan dokumen sokongan.

“Apatah lagi jika projek ini melibatkan pembinaan infrastruktur dengan anggaran bernilai jutaan ringgit.

“Ia sudah pasti akan memberi implikasi besar terhadap aliran trafik di keseluruhan sistem lebuh raya kita dan pelan pembangunan jangka panjang untuk kawasan yang terlibat,” katanya.

Rahman berkata, tidak ada kerajaan di dunia ini yang akan meluluskan permohonan projek dengan hanya bersandarkan sepucuk surat tanpa dokumen sokongan, kajian yang mendalam dan perbincangan yang khusus.

Sebelum ini, Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof menegaskan kerajaan persekutuan tidak pernah menerima sebarang permohonan daripada kerajaan negeri Pulau Pinang untuk membina jambatan ketiga.

Bagaimanapun, Fadillah berkata permohonan bagi jambatan ketiga Pulau Pinang itu akan dinilai berdasarkan merit, kos jangka panjang dan faedah kepada rakyat, sama seperti mana-mana permohonan atau cadangan bagi projek pembinaan.

Semalam, Guan Eng merayu kerajaan persekutuan meluluskan permohonan negeri itu untuk membina jambatan ketiga menghubungkan Persiaran Gurney di bahagian pulau dan Bagan Ajam di tanah besar walaupun surat permohonan kelulusan belum dikemukakan kepada Kementerian Kerja Raya.

Guan Eng berkata kerajaan DAP Pulau Pinang akan mengemukakan pelan dan maklumat lanjut berhubung cadangan pembinaan jambatan itu selepas kelulusan diberikan kerajaan persekutuan.

Setiausaha agung DAP itu pernah memberi alasan, kerajaan Pulau Pinang akan terpaksa membina terowong bawah laut kononnya kerana kerajaan persekutuan menolak permohonan untuk membina jambatan ketiga di negeri berkenaan.

Ada ka patut sebagai seorang Ketua Menteri yang katanya punya perancangan mencecah kos jutaan ringgit boleh dengan selamba kata luluskan permohonan yang menggunakan sepucuk surat barulah segala perancangan dan segala macam pelan akan dikemukakan ?

Apa kejadah ni ?

MMI kata dia ni memang mangkaq , agak-agaklah nak menipu pun !

Kalau dah surat pun tak hantar kemudian melalak lebih , ampa rasa puak-puak cauvinis DAP ni betul-betul ada perancangan ke arah tu ka ?

MMI pasti ni semua auta ja , just nak cari isu kononnya nak tutup isu skandal banglo terlajak murah !

Hadoi , weiii DAP ampa dah tak ada orang lain lagi ka selain Guan Eng ni ?

Makin merapu teruk dah ni !

Betullah apa yang kawan MMI sebut , dia ni jenis bukit punya bukan dia reti apa !


Sebab itulah ada dikalangan pelancong yang singgah di banglo skandal untuk bergambar , rupa-rupanya sebab kat situ ada BADUT !! Hahahahaha ...

Memang otak seminit HAPRAK !!!!

MMI

1 comment:

  1. Hahaha....pemimpin mcm nie mrk nak percaya?????

    ReplyDelete

Labels