Followers

Monday 23 May 2016

Pergolakan Pakatan Harapan AZMIN Bakal Jadi Mangsa Terbaru !! MESTI BACA


Inilah manusia paling teruja saat menjelangnya PRK Sungai Besar ! Mana tidaknya disaat rakan segandingan Azmin Ali sedang dilanyak oleh suku sakatnya sendiri , Mat Sabun sudah pun mendapat "green light" dari "pay master" nya untuk terus mengekalkan keputusan bertanding di Sungai Besar.

Isyarat jelas itu sudah pun muktamad , DAP sudah pun menyatakan sokongan padu kepada parti serpihan PAS itu untuk meletakkan calonnya tanpa menghiraukan sawan yang kini sedang meruntuni Azmin Ali di Selangor.

Di sebalik kebuntuan 'rundingan' siapa yang akan bertanding mewakili Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar, DAP secara terbuka telah menyatakan sokongan kepada Parti Amanah Negara (Amanah) untuk bertanding.

Sokongan tanpa belah bahagi itu dinyatakan Pengerusi DAP Selangor Tony Pua pada Majlis Ceramah Perdana dan Pelancaran Jentera Amanah PRK Sungai Besar di Sekinchan malam tadi.

"Saya hari ini 10 jam turun bertemu dengan jentera DAP. Dap menyokong calon Amanah bertanding di Sungai Besar," katanya disambut sorakan hadirin yang memenuhi Dewan Sri Sekinchan malam tadi.

"Saya akan turun berkempen tiap-tiap malam jika amanah bertanding di Sungai Besar," katanya.

Sementara itu, Khairudin antara penggerak utama Deklarasi Rakyat ketika berucap pada majlis malam tadi turut menyampaikan komitmen bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang turut akan turun berkempen untuk Amanah pada PRK kali ini.

"Tun Dr Mahathir telah berikrar dan bersetuju turun berkempen untuk parti Amanah yang mewakili Pakatan Harapan pada pilihan raya kali ini," katanya.


Well pada saat Mat Sabun sedang diulit dengan mimpi-mimpi indah , Azmin Ali kini sedang menghitung nasib di Selangor !

Kerana sikap dan kerakusannya untuk menjadi kononnya orang terpenting dalam Pakatan Harapan , Azmin kini sedang berdepan dengan gerakan untuk menjatuhkannya pula.Jika sebelum ini PKR sudah pun melakukan tabiat yang sama dengan menjatuhkan Khalid Ibrahim , Azmin kalau kena dengan caranya dilihat bakal menerima nasib yang sama.
SHAH ALAM 22 Mei - Akar umbi PKR dikatakan mahu Timbalan Presiden mereka, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berundur berikutan Menteri Besar itu didakwa semakin tamakkan kuasa sehingga menyebabkan parti tersebut semakin lemah.
Timbalan Presiden Gagasan Solidariti Rakyat Selangor, Ha­nisya Abdul Hamid mendakwa, Mohamed Azmin adalah punca PKR kian lemah dan berpecah dengan kartel-kartelnya kini sedang mempergiatkan aktiviti untuk mengambil alih pucuk kepemimpinan parti.
Dakwanya, perancangan dan gerakan tersebut dilakukan melalui pihak dalaman parti dengan kerjasama serta bantuan daripada pihak luar yang secara tidak langsung seperti bersekongkol de­ngan Tun Dr. Mahathir Mohamad.
“Dulu alasan dan justifikasi singkirkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada kerusi Menteri Besar dan memecatnya sebagai ahli PKR kerana kemerosotan hubungannya dengan parti.
“Pergolakan sejak akhir-akhir ini yang melanda dan merempuh PKR akibat keta­makan kuasa Mohamed Azmin dan percaturan politik Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli te­lah memaksa Penasihat parti itu, Anwar Ibrahim memberi pe­ringatan melalui surat dari penjara.
“Kepemimpinan terpaksa bertindak tegas bagi menyelamatkan parti kerana rakyat yang mendokong, menyokong terutamanya anggota parti yang waras fikiran dan berjiwa merdeka sedang menunggu dan memerhati dengan penuh sabar dan teliti,” katanya yang juga ahli PKR kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Mengulas lanjut, Hanisya mendakwa, Mohamed Azmin kini sering membuat keputusan membelakangi Presiden parti, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dan seolah-olah beliau Presiden PKR.
“Segala kuasa dan pengaruh sebagai Menteri Besar dipergunakan secara maksimum demi memastikan cengkamannya kepada parti semakin kuat.
“Buktinya, pemilihan ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) menjadi kecoh dan kontroversi baru-baru ini manakala rata-rata pimpinan PKR peringkat cabang kini 89 peratus adalah pengikut dan penyokong tegar Mohamed Azmin,” jelasnya.
Dakwanya, tindak tanduk Mohamed Azmin yang langsung tidak patuh dengan kemahuan parti menyebabkan keadaan PKR dari hari ke hari semakin merun­cing dengan akar umbi semakin jauh terpisah dengan kepimpinan di semua peringkat.
“Kalau parti terus membisu, memekakkan telinga dan menutup mata tanpa ambil peduli, maka tunggu sahaja saat dan ketikanya rakyat akan ajar cukup-cukup apabila tiba pilihan raya,” ujarnya.sumber 


Ada juga yang mengatakan Azmin bukan calang-calang orang dalam PKR , beliau punya orang-orang tersendiri yang menyukarkan sebarang gerakan untuk menjatuhkannya.

MMI kata sukar atau tidak , sejarah sudah tercatat bahawa PKR kalau bab jatuh menjatuh ni nombor satu dan dalam situasi ni kedudukan Azmin walaupun dikatakan mendapat sokongan daripada PAS (belum pasti) ianya tidak terlalu membantu kerana Azmin sedang berdepan dengan kem Azizah.

Selaku Presiden , Wan Azizah juga punya sokongan apatah lagi dibelakang beliau kini ada Anwar , DAP dan Amanah.

So selicik-licik Azmin pun MMI rasa akan tiba saatnya beliau akan memahami bagaimana perasaan Khalid Ibrahim tempoh hari !

Apa pun Azmin jangan risau ! Sebab MMI tahu ada seseorang diluar sana yang boleh dan mampu mempertahankan Azmin sampai mati ! Siapa ???????

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Amacam yakin tak Min ????

MMI

3 comments:

  1. KAH KAH KAH KAH

    GAMBAR ADIK BETINA JADIAN ASSMIN KAT LAST2 TU BUAT AKU TERGOLEK GOLEK KETAWA BESAR!

    THANKS MMI!

    ReplyDelete
  2. Adehhh hahahahahahaha jilake MMI

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya ni semua game dari Dap...Dap ni dendam kesumat mereka jgn tak tahu...ingat Pru di Sarawak.Pkr kenakan Dap...so demi membalas dendam pd Azmin..Rafizi jadi..tukang canang seperti biasa..dulu Khalid Ibrahim pun gitu jugak mcm rasuah dan salah kuasa bila dah...dpt ganti senang je sorry..sekarang turn azmin....tapi maaf ckplah...saya pun bukan penyokng pembangkang...sekadar..tengok..dulu fitnah kan Umno dan Bn sekarang terpalit kat hidung sendiri...

    ReplyDelete

Labels