Followers

Wednesday 14 September 2016

Muhyiddin Janji Bebaskan Anwar !!


Politik itu pelbagai dan dalam kepelbagaian politik itulah kita sebenarnya dituntut untuk menjadi seorang warganegara yang bijak dalam membuat satu-satu keputusan.Keputusan yang berdasarkan kepada emosi semata-mata pastinya akan mengundang duka di kemudian hari.

Jika melihat kepada situasi pada hari ini ianya samalah seperti mana situasi yang pernah berlaku sebelum ini.Kewujudan parti-parti politik itu bermacam-macam sampaikan ada diantaranya yang pernah menjadi antara terkuat mencabar parti kerajaan namun semuanya tidak mampu menzahirkan kemenangan kerana didalamnya terdapat pelbagai keraguan yang mampu memporak-perandakan negara.

Sedarlah natijah daripada sikap seperti ini akan menyebabkan bukan sahaja nasib negara terumbang-ambing tetapi juga rakyat keseluruhannya.Mereka-mereka yang mengaku pemimpin itu bukanlah dikalangan mereka-mereka seperti kita.Mereka punya kemampuan untuk hidup jauh lebih senang walau apa jua yang berlaku sebaliknya kita sebagai rakyat adalah mangsa yang paling terkesan sekiranya sesuatu berlaku terhadap negara berdaulat Malaysia.

Rasanya tak susah untuk semua pihak memahami apa yang sedang digerakkan oleh sekumpulan bekas pemimpin kerajaan ini kerana mereka dengan jelas telah mengatakan bahawa ianya bukan soal menjatuhkan Najib semata-mata tetapi sudah sampai ke tahap menukar kerajaan.

Jika pada awalnya ia kelihatan menongkah undang-undang , kini mereka mula menyusun strategi agar ianya dilihat menepati undang-undang.

Tindakan mahu mengembeleng seluruh jentera pembangkang untuk berdepan dengan Barisan Nasional dalam PRU14 nanti jelas adalah tindakan tersusun yang sedang dirancang serapi mungkin sehinggakan mereka lupa betapa tindakan mereka sebelum ini menjadi penanda aras kepada kepercayaan rakyat marhain.

MMI tak nak ulas panjang lebar sebab yakin bahawa jutaan rakyat diluar sana lebih bijak untuk membuat penilaian terhadap kerja kotor politik ini.

Jika sebelumnya merekalah antara pemain utama menghukum Anwar Ibrahim dalam kes liwatnya , kini merekalah juga pemian utama yang mahu membebaskan Anwar Ibrahim atas nama rakyat.

Soalnya apakah hukuman terhadap Anwar itu diarahkan oleh Najib Tun Razak ?

Kenapa tiba-tiba rakyat dijadikan alasan dalam hasrat mahu membebaskan Anwar Ibrahim ?

Bukankah hukuman itu bermula daripada pendedahan terhadap Tun Mahathir sendiri ?

Nah inilah politikus , mereka sebolehnya mahu membuang jauh-jauh prinsip sebelumnya kerana pada hari dan masa ini mereka bukan lagi dikalangan pemimpin yang punya segala kelebihan tetapi hanyalah seorang pemain politik yang sedang mencatur kedudukan politik untuk naik semula.
PETALING JAYA: Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) sudi bekerjasama dengan parti pembangkang lain untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim, lapor The New Straits Times hari ini.
Bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata pihaknya akan mendesak pembebasan itu kerana ia merupakan permintaan orang ramai.
Bagaimanapun, permintaan itu hanya boleh ditangani sekiranya PPBM sebahagian daripada kerajaan yang menggantikan BN dan penyokong mengizinkan beliau melakukannya.
“Kita perlukan reformasi sistem pilihan raya yang radikal untuk membebaskan semua rakyat Malaysia. Hanya melalui penukaran kemudi, kita akan dapat tentukan nasib Anwar.
“Kita tak boleh harapkan Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak) untuk bebaskan Anwar,” kata Muhyiddin di seminar anjuran PKR, berdasarkan laporan NST.
Muhyiddin menyatakan simpati kepada Anwar yang terpaksa mengharungi lima tahun penjara.
NST bagaimanapun tidak melaporkan sama ada Ahli Parlimen Pagoh ada mengulas sama ada Anwar bersalah atau tidak atas dakwaan seks luar tabii.
“Jika kita boleh setuju membebaskan Anwar matlamat yang penting, kita boleh sepakati perkara ini apabila kita bentuk kerajaan,” katanya, berdasarkan laporan itu lagi.Seterusnya
Hebatkan mereka ? 

Baca artikel berkaitan di SINI 

MMI

3 comments:

  1. Muhyidin has no stand at all

    ReplyDelete
  2. Din pagoh aka din panadol ingat undang2 negara kita nie undang2 rimba.Sukati jer dia nak gubal demi mempengaruhi sokongan puak lgbt.
    Nampak sangat politik puak fuckatun adalah politik agenda peribadi.Buat apa shj asal dpt berkuasa.Rasa2nya semakin hina dan bangsat puak tersebut.

    ReplyDelete

Labels