Followers

Monday 5 September 2016

Siew Khim Dah Tahu Sejak 2015 , Kenapa Tak Lapor ?


Kalau dah kaki penipu tu akan menipu juga !!!!!!!!!!!

Pendedahan tentang keterlibatan bapa kepada Lim Siew Khim , Adun DAP dari Sungai Pinang dalam urusan melibatkan "duit kopi" bagi mendapatkan unit rumah perumahan di bawah kerajaan DAP di Pulau Pinang sudah pun diketahui umum.

Malah Adun DAP itu dengan serta merta sudah pun membuat beberapa kenyataan media menafikan keterlibatannya dalam urusan berbau rasuah terbabit.Dan lebih hebat lagi beliau dalam kenyataannya sebelum ini turut mencadangkan kepada pihak yang terlibat supaya membuat laporan polis agar siasatan dapat dilakukan.Baca artikel sebelum ini di SINI  

Ekoran daripada itu pihak SPRM sudah pun bertindak dan menahan Lim Keat Seong bagi mendapatkan keterangan seterusnya melakukan siasatan lanjut.

TERKINI , satu lagi video telah didedahkan yang menunjukkan Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Pinang, Lim Siew Khim sememangnya tahu bapanya, Lim Keat Seong terlibat dalam komplot itu seawal Jun 2015.

Rakaman perbualan menerusi Whatsapp antara mangsa Keat Seong dan orang tengah itu memberikan gambaran bahawa Siew Khim telah dimaklumkan mengenai perkara itu.

“Saya beri tempoh sehari untuk dia membalas dan mencari jalan bagaimana bapanya dapat memulangkan wang,” kata orang tengah itu kepada mangsa terlibat.

Menerusi satu lagi perbualan, ditunjukkan bagaimana abang tiri Siew Khim iaitu Ong Hock Hin memaklumkan adik tiri perempuannya itu telah meminta supaya diatur pertemuan dengan semua pihak terlibat.

Lihat video di bawah ...


Sementara itu memetik laporan daripada The Star Online , Lim Siew Khim dalam satu sidang media di Georgetown mengakui bahawa beliau sebenarnya mengetahui dan sudah berjumpa dengan bapanya berkenaan isu yang ditimbulkan setahun yang lalu bagi mendapatkan pengesahan.

Walau bagaimanapun bapanya menafikan keterlibatannya dan perkara tersebut tidak ditimbulkan lagi.

GEORGE TOWN: Sungai Pinang assemblyman Lim Siew Khim (pic) admits that she confronted her father a year ago after hearing rumours about a “cash for housing units” scam.

“My father denied he was involved and the matter did not surface again,” she said at a press conference here, Saturday. continue The Star Online 

Banyak persoalan yang sebenarnya mula berbangkit tetapi cukuplah untuk kita bertanya tentang kenapa Adun DAP dari Sungai Pinang ini tidak terus membuat laporan terhadap SPRM dan polis ?

Bukankah beliau adalah sebahagian daripada puak-puak DAP yang mengaku mengamalkan dasar Cekap , Akauntibiliti dan Telus ?

Kenapa Lim Siew Khim memilih untuk berdiam diri sejak daripada 2015 ? Tahukah beliau kesalahan bagi melindungi pelaku rasuah dan pengamal rasuah ?

Atau beliau sedang berusaha untuk menyelamatkan bapanya ?

Lebih menarik siapa agaknya orang dalam kerajaan negeri yang terlibat tu ?

Sama-sama kita tunggu dan pihak SPRM dikatakan akan melakukan siasatan terhadap pendedahan video terbaru ini.

Keep it going SPRM !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels