Followers

Wednesday 23 November 2016

Agak-agaklah Afif Kalau Nak Menyondol Pun !!


Budak Seberang Jaya ni buat hal lagi , semalam dalam sidang DUN Pulau Pinang mamat skema ni bukan sahaja cuba menjadi jaguh politik menghentam sana sini tapi sampai ke tahap langsung tidak menghormati mereka-mereka yang lebih tua daripadanya.

Sesetangah macai pembangkang pula saban hari mempertahankan tindakan mamat ni sampai ada yang kata kalau nak hormat lebih baik jangan jadi ahli politik ! 

Oh ya ka nak jadi ahli politik kena kurang ajar baru kena dengan status ?

Sapa yang ajar agaknya ?

MMI tengok apa yang berlaku semalam tu hanyalah tindakan nak menyondol ketua menteri ja , tak lebih dari tu pun sebab hujah-hujah Afif ni boleh dikatakan semua berbalik kepada diri sendiri.

Portal PenangKini hari ini menyiarkan artikel bertajuk Dr Afif Jaguh Kampung Yang Biadap & Terlebih Emosi Kepartian ? dan sejak artikel itu dimuat naik ramai dari kalangan puak-puak pro pembangkang tak senang duduk , panas semacam dan banyak komen di page PenangKini tu tak ada satu pun yang komen tentang apa yang diutarakan oleh protal PenangKini sebaliknya macam Afif juga hentam dan memburukkan UMNO dan Barisan Nasional.

MMI sebenarnya dah lama peratikan mamat ni bahkan Afif sebelum ni pernah terlibat dalam konflik pemecatan Exco AMK tanpa persetujuan Ketua AMK sendiri.

Dalam konflik tersebut si Exco AMK yang kena pecat atas alasan kerana selalu tak hadir mesyuarat menjelaskan dia dipecat kerana tegurannya terhadap pergaduhan antara Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard.

Malah Ketua AMK, Nik Nazmi Nik Ahmad mengesahkan bahawa Halimah tidak dipecat dan masih sah memegang jawatan EXCO.

“Timbalan AMK, Afif telah melanggar kod etika dan disiplin parti yang harus dipandang serius dan diambil tindakan. AMK Pusat harus belajar soal disiplin sebelum sentuh soal displin individu lain.

“Ini membuktikan bahawa Timbalan Angkatan Muda, Afif telah melakukan kesilapan,” Baca seterusnya di SINI 

So tak hairanlah mamat ni memang bebal beb ...

Dan bebal mamat ni sampai ke tahap warga Seberang Jaya sendiri pun pernah diusirnya .. Baca artikel berkaitan di SINI 

Sempoikan ? Itu pun jangan tuduh kerajaan itu ini sedang diri sendiri ke laut !

So memang betullah apa yang PenangKini kata tu Jaguh Kampung ! Emosi ! Biadap lagi huh !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels