Followers

Friday 20 January 2017

DAP Perlu Bertindak Terhadap Tun Mahathir Sebab Berbohong Dalam Isu TPM !!!


Berikut adalah kenyataan daripada Tun Mahathir berkenaan isu yang melibatkan jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Kenyataan yang disiarkan oleh BHOnline itu dengan jelas menulis beliau (Tun Mahathir) yang juga Pengerusi PPBM berkata, hasrat itu disuarakan sendiri DAP yang mahu jawatan kedua tertinggi dalam kerajaan berkenaan diserahkan kepada salah seorang pemimpin parti itu. 

Bagaimanapun, beliau menafikan DAP mahukan jawatan Perdana Menteri kerana memerlukan undi daripada orang Melayu yang dilihat sukar berbanding mendapatkan undi kaum Cina. 

"Tak mungkin (mahu jadi Perdana Menteri jika menang PRU) kerana kalau DAP nak menang, mereka kena dapat sokongan parti Melayu yang lain. 

"Mereka terang-terang kata kepada saya, bangsa Cina ini minoriti dalam negara ini...dan DAP tak pernah minta menjadi Perdana Menteri. 

"Tapi kalau timbalan itu, adalah...Yang kata mereka nak jadi Perdana Menteri adalah Datuk Seri Najib untuk menakut-nakutkan orang Melayu," katanya seperti dilaporkan media semalam.

Serentak dengan itu Guan Eng kemudiannya tampil dalam satu sidang media menafikan isu yang dibangkitkan.

Guan Eng mendakwa perbincangan mengenai dua jawatan tertinggi itu tidak pernah diadakan oleh DAP dengan mana-mana pihak. .

“Kami tidak pernah membincangkan jawatan dalam kerajaan,” kata Ketua Menteri Pulau Pinang itu pada sidang akhbar di sini tadi.

“Sila ambil perhatian apabila kita bercakap mengenai perkauman, ia tidak menyelesaikan sebarang masalah. Kami tidak pernah membincangkan jawatan TPM atau bercakap mengenai sebarang jawatan Kabinet,” tambahnya.sumber 

Hairan sekali , kenapa 2 pemimpin yang bersekongkol dalam Pakatan Haprak ini boleh tampil dengan berbeza kenyataannya ?

MMI ada jawapannya ....

Tentunya ramai yang masih ingat tindakan Tunku Aziz bekas naib pengerusi DAP mendedahkan tentang satu pakatan sulit diantara Tun Mahathir dan Lim Kit Siang berkisar tentang kedudukan jawatan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haprak berjaya menguasai kerajaan persekutuan dalam PRU14 nanti.

Baca artikel berkaitan di SINI

Dan sehingga ke saat ini tidak ada mana-mana pemimpin DAP yang berani menyahut cabaran Tunku Aziz bekas naib pengerusi parti cauvinis DAP untuk menyaman dirinya.Sebaliknya pihak lain (media) yang mahu disaman oleh DAP.

Timbul persoalan dari kalangan umum tentang sejauh mana perkhabaran (isu DAP mahukan jawatan TPM) tersebut benar ?

Sesuatu yang pasti usaha untuk melobi kedudukan nombor dua dalam negara itu jika diamati berdasarkan rentak politik Pakatan Haprak yang kini turut disertai oleh PPBM , ianya bolehlah dianggap sebagai satu pengkhianatan terhadap hiraki politik negara berdasarkan kedudukan kaum terbesar di bumi Malaysia selain kedudukan Perlembagaan Negara yang menjamin keistimewaan orang Melayu dan agama Islam.

Tun Mahathir ternyata tidak pandai menyimpan rahsia mungkin kerana faktor usia atau kerakusannya untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada telah menyebabkan seluruh negara kini dapat melihat sendiri agenda rahsia yang cuba disembunyikan dari pengetahuan ramai khususnya orang-orang Melayu di Malaysia.

Persoalanya bagaimana permintaan sedemikian boleh berlaku dan apakah yang sebenarnya dirahsiakan oleh Tun Mahathir daripada pengetahuan umum ?

Mana mungkin isu tersebut boleh dibicarakan tanpa pihak yang lagi satu turut sama bersetuju dengan sebarang cadangan yang menjurus ke arah membenar atau menggadaikan kedudukan tersebut semata-mata untuk mendapat sokongan bagi merealisasikan impian menjatuhkan Barisan Nasional ?

Sebab itulah MMI nak sebut disini apabila Guan Eng menafikan kenyataan terbabit secara tidak langsung Tun Mahathir bolehlah dianggap sebagai PENIPU !

Oleh kerana itu DAP WAJIB untuk bertindak terhadap Tun Mahathir kerana BERBOHONG !

Ada Bran DAP ???

Lagi satu MMI nak sebut , Guan Eng pun sebenatnya tak tau apa-apa sebab perjanjian sulit yang didedahkan oleh Tunku Aziz itu hanya melibatkan Kit Siang dengan Tun Mahathir !

Simple kan ?

Kita tengok puak-puak ni nak adjust lagu mana !!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels