Followers

Sunday 23 July 2017

ROS Wajar Pandang Serius Kedegilan DAP !


Sendiri buat salah tapi nak salah orang lain , patut ker ? Itulah sikap dan perangai puak-puak DAP ni apabila berdepan dengan kesilapan sendiri.Yang sebabkan parti jadi lintang pukang bukannya orang luar tapi orang dalam parti sendiri tiba-tiba melalak tuduh sana sini.

Mungkin puak-puak ni ingat dengan pecat 2 3 puak kes boleh selesai , agak-agaklah ......

Weii DAP , yang buat laporan semua tu kaum suku sakat ampa juga ! Kata TELUS puihhhh !

MMI dah menulis tentang isu berkaitan CEC ni di artikel bertajuk Pemilihan Semula CEC DAP , Siapa Sabotaj Siapa ?? ampa boleh baca kat link tu termasuklah sikap membisu si Tun Mahathir yang tengah seronok jadi Keldai DAP baca SINI

Cumanya MMI agak tertarik melihat usaha puak-puak cauvinis ni yang cuba nak saman RoS pula ! 

Jom kita tengok apa yang blogger AIDC tulis ...

Apakah asas DAP mahu menyaman RoS berkaitan dengan pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC).

Ia berikutan kenyataan Lim Guan Eng bersedia mahu mengadakan pemilihan semula untuk CEC, namun dalam masa sama mahu menyaman RoS.

“Kesimpulan yang dapat saya buat selepas kuliah undang-undang dari sahabat-sahabat peguam saya adalah bahawa DAP, seperti biasa, membohong lagi. Tidak ada tindakan undang-undang yang boleh DAP ambil terhadap RoS andaikata pilihan CEC sepertimana diarah oleh RoS diadakan semula.

“Sekiranya DAP mahu ambil tindakan undang-undang terhadap RoS, tindakan tersebut perlu diambil dalam tempuh 90 hari dari tarikh surat dari RoS menuntut agar pilihan semula CEC diadakan diterima oleh Ibu Pejabat DAP,”ulas blog karpublanc.

Menurut blog itu satu-satu pilihan yang DAP ada adalah memohon Perintah Certiorari di Mahkamah Tinggi untuk membatalkan keputusan RoS.

“DAP boleh memohon kepada Mahkamah Tinggi untuk satu Perintah Certiorari melalui tindakan yang dinamakan Semakan Kehakiman untuk batalkan keputusan RoS yang menuntut agar DAP adakan pilihan semula CEC. Perkara-perkara sampingan yang boleh dimohon oleh DAP, selain Certiorari, adalah tuntutan gantiurugi yang dialami oleh DAP akibat daripada kegagalan RoS untuk mengikhtiraf pemilihan CEC tahun 2013.

“Namun, saya difahamkan seterusnya, bahawa sebaik sahaja pilihan semula CEC diadakan, maka DAP hendaklah dianggap sebagai akur dengan arahan RoS dan tiada tindakan selanjutnya boleh diambil.

“Saya yakin, DAP telah diberi nasihat wajar oleh peguam-peguam DAP yang begitu ramai, akan tetapi, kenyataan media yang dikeluarkan oleh DAP bahawa tindakan undang-undang akan menyusul hanya untuk tutup kemaluan DAP yang tersangat besar,”ulasnya lagi. AIDC 

MMI kata RoS wajar pandang serius kedegilan DAP ni sampai masa kasi HARAM ja !

Kurang AJAQ !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels