Followers

Friday 28 July 2017

Tun Mahathir Sekadar Keldai Pakatan Haprak


Agak-agak ampa mereka-mereka kat atas tu IKHLAS dan SETUJU ka Tun Mahathir jadi kepala dalam pembangkang ? 

Letak sebelah sekejap senarai yang puak-puak ni umum sebab dalam keadaan yang semacam ni Pakatan Haprak akan buat apa saja yang boleh asalkan mereka boleh dapat sokongan daripada akar umbi.

Kalau kita tengok betul-betul jelas kedudukan Tun Mahatir tu dibuat sekadar untuk mendapatkan sokongan orang Melayu selebihnya puak-puak pimpinan pembangkang ni sudah pun berdepan dengan penolakan dari puak-puak mereka sendiri.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr. Salleh Said Keruak dalam ulasannya berkata Anwar dan Kit Siang tidak akan sekali-kali membiarkan Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haprak pimpinan DAP memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14.

Menurut Salleh , dua tokoh pembangkang itu tidak akan membiarkan perkara tersebut berlaku berikutan apa yang telah dilakukan Tun Mahathir terhadap mereka dan negara ini ketika beliau menjadi Perdana Menteri dahulu.

Hakikatnya Pakatan Haprak hanya akan meragut nyawa sendiri sekiranya mereka menghadapi pilihan raya umum nanti dengan berjanji kepada pengundi untuk kembali kepada Mahathirisme.

“Tawaran Mahathir akan menjadi Perdana Menteri Pakatan Harapan bukanlah sesuatu yang tulen dan hanya sekadar untuk 'ambil hati' orang tua itu agar beliau terus menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak,’’ kata Bendahari UMNO itu dalam catatan melalui blognya sskeruak.blogspot.my.

Katanya lagi, Dr. Mahathir yang kini Pengerusi Pakatan Harapan terdesak dan sedar bahawa dengan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai skandal Forex Bank Negara melibatkan US$10 bilion.

Salleh seterusnya berkata, bukan sahaja legasi Dr. Mahathir akan musnah, tetapi dinasti politiknya juga tidak akan menjadi kenyataan serta anak beliau, bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz tidak lagi mempunyai harapan untuk menjadi Perdana Menteri.

“Jadi, inilah masa paling baik untuk mempergunakan keadaan terdesak Mahathir itu agar beliau meningkatkan lagi serangan terhadap Najib, dengan menjanjikan jawatan Perdana Menteri kepada beliau,’’ katanya.

Menyentuh andaian ciptaan pembangkang bahawa Dr. Mahathir akan bertanding pada pilihan raya umum akan datang serta akan dilantik menjadi Perdana Menteri, Salleh berkata, Pengerusi PPBM itu sudah tersasar daripada realiti sekiranya beliau berfikir perkara itu akan berlaku.

“Sudahkah Mahathir lupa pada 2004 apabila pengundi memberi keputusan pilihan raya terbaik kepada Barisan Nasional (BN) dalam sejarahnya kerana mereka amat gembira untuk melihat Mahathir bersara?,’’ tanya beliau.

Salleh menambah, sikap hipokrit yang dipamerkan Pakatan Harapan dapat dilihat dengan begitu jelas dan hanya seseorang yang amat jahil sahaja tidak mampu melihatnya.

“Prinsip serta akhlak sudah tiada lagi dan Pakatan Harapan akan sanggup berkata dan berbuat apa sahaja, tidak kira betapa tidak masuk akal sekali pun, semata-mata untuk memperdaya pengundi kononnya mereka mempunyai formula untuk menang, sedangkan pada hakikatnya, barisan kepemimpinan mereka hanya menunggu masa untuk mengalami musibah,’’ katanya.

Beliau berkata, Pakatan Harapan menyangka pengundi boleh diperdaya dengan mudah dan mereka akan memenangi pilihan raya umum akan datang melalui tipu helah.

“Tetapi, pengundi dapat melihat perkara itu dengan ketara,’’ kata Salleh sambil menjelaskan bahawa Dr. Mahathir akan menjadi calon pilihan raya paling tua dalam sejarah dunia iaitu pada usia 93 tahun, sekiranya beliau bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

Dalam masa yang sama pembangkang seharusnya sedar bahawa mereka kini sedang berdepan penolakan dari dalam iaitu para penyokong mereka sendiri yang kini sudah mula berani tampil menolak keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan pembangkang.

Malah lontaran suara mereka kini sudah sampai ke tahap mempertikaikan sikap pemimpin pembangkang yang dilihat hilang prinsip apabila mula mencari alasan demi alasan untuk menghalalkan kerjasama dengan Tun Mahathir.

Dalam satu forum bertajuk ‘Mahathir Ejen Perubahan atau Ejen Pemusnah’yang dianjurkan oleh satu badan NGO baru-baru ini jelas memperlihatkan penolakan , pertikaian dan rasa rimas para penyokong yang gagal di jawab oleh kalangan panel pembangkang sendiri.

Seorang peserta yang memper­kenalkan diri sebagai Ahmad dan telah mengundi seba­nyak dua kali dalam pilihan raya umum mempersoalkan siapa yang ba­kal menjadi Perdana Menteri sekiranya pembangkang menang dalam pilihan raya kelak, namun mendapat jawapan si­nis daripada Hishamuddin.

“Siapa Perdana Menteri itu tidak penting kerana soalan itu soalan bangang, beli lembu pun belum tetapi dah sibuk nak letak lembu di mana,” jawab Hishamudin. 

MMI kata punya bangang dia ni sebab kalau kita amati , maksudnya tak perlu buat persiapan dan perancangan ... macam ni nak susun kerajaan ?? Hahaha

Seorang lagi peserta yang memperkenalkan diri sebagai Haris mendakwa, dia merupakan pengikut tegar zaman reformasi dahulu dan lantang melabelkan kesemua pemimpin pembangkang hari ini sebagai badut kerana tidak belajar daripada kesilapan lalu.

“Kami dah letih nak mende­ngar badut-badut semua ini menyampaikan ceramah politik. Dahulu kutuk dan hasut kami mengenai Mahathir, kata dia bapa segala kejahatan, tetapi hari ini gembira menjalin kerjasama de­ngan Maha Firaun itu?

“Dulu kutuk Mahathir, sekarang bekerjasama dengan Mahathir kutuk Najib. Esok lusa turun bekerjasama pula dengan Najib? Tidak pernah belajar daripada kesilapan lalu!” katanya sebelum meninggalkan Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) tempat forum itu berlangsung setengah jam sebelum program itu ber­akhir pukul 11 malam.



Sementara itu, Michael Jeyakumar yang juga Ahli Parlimen Su­ngai Siput cuba memberi penjelasan kepada peserta iaitu pembangkang memerlukan Dr. Mahathir untuk mendapatkan undi orang Melayu di kawasan kampung kerana majoriti mereka masih percaya terhadap kepemimpinan Barisan Nasional (BN) dan UMNO.

“Kita nak masukkan Dr. Ma­hathir sebab sebelum ini kita gagal mengurangkan kekhuatiran orang Melayu yang kebanyakannya bimbang jika pembangkang menang, segala subsidi yang di­terima akan ditarik balik,” katanya.Mohamad pula mengakui mes­kipun Dr. Mahathir menjadi pe­ngerusi dalam pembangkang, barisan kepemimpinan tertinggi lain berperanan seperti diktator terhadapnya.

“Soal diktator atau kuku besi, kami telah mengadakan mesyua­rat rasmi dan tidak rasmi berkali-kali, banyak cadangan beliau ditolak oleh kami. Orang muda perlu berfikir luar daripada kotak sebab yang ditimpa masalah hingga masuk ke penjara, didakwa di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) gara-gara Dr. Mahathir sebelum ini ialah kami, tetapi kami telah pun memaafkannya,” katanya.

Isnin lalu, Otai Reformis 1998 secara konsensus menolak keha­diran Dr. Mahathir dalam Pakatan Harapan dan berhasrat memboikot kempen parti yang disertai oleh Pengerusi PPBM itu dalam Pilihan Raya Umum Ke-14.

Setiausahanya, Abdul Razak Ismail berkata, penolakan itu dibuat kerana merasakan bekas Perdana Menteri itu bukan calon yang layak untuk dijadikan sebagai pemimpin contoh kepada pakatan tersebut.

Well kat sini MMI ada 2 perkara yang rasanya perlu kita sama-sama kongsikan.

1.Kehadiran Tun Mahathir dan penerimaan pembangkang ke atas dirinya bersebab dan sebab itu jelas dinyatakan seperti mana yang tercatat kat atas tu .. Untuk menagih sokongan dan secara tersiratnya Tun Mahathir hanyalah keldai yang dipergunakan sepenuhnya untuk memastikan orang Melayu terus berpecah ! Tak lebih dari itu beb ....

2.Puak-puak Pakatan Haprak yang mengaku senior ni sebenarnya sudah pun bersetuju untuk mengangkat Jijah seorang pemimpin dalam PKR yang cukup HEBAT dari segala segi seiring dengan kehebatannya sewaktu menjawab soalan-soalan sewaktu ditemuramah oleh Al-Jazeera baru-baru ini.



Hebatkan Jijah ??? Haprak yang tidak punya prinsip perjuangan sama ada untuk Bangsa , Agama dan Negara.

So ringkasnya apa yang sedang berlaku sekarang ini adalah kecelaruan dan kucar kacir pendirian parti-parti dalam Pakatan Haprak itu sendiri.

Walaupun kita tahu Jijah pasti melondehkan ke semua baju yang dipakainya untuk diserahkan kepada Anwar sebagai pengganti , realitinya kuasa penentu dalam apa jua keputusan nanti adalah milik sekelompok gang mata sepet yang kini sedang menghuni Kota Dinasti Lim.

Jangan buat silap beb !

MMI

1 comment:

Labels