Followers

Wednesday 30 August 2017

Desak Tolak Jemputan AS , Kit Siang Boleh Simpan Sikit Tak BANGANG Tu ?


Jemputan Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump yang diberikan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk melawat Rumah Putih bulan depan merupakan mimpi ngeri buat pembangkang.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa berkata usaha dilakukan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang dengan menghantar surat kepada Kabinet supaya tidak membenarkan Najib memenuhi undangan itu membuktikan pembangkang dengki dengan kejayaan Perdana Menteri.

“Tindakan Kit Siang membuktikan beliau cuba menukar skrip ciptaannya apabila isu kerugian urus niaga mata wang asing (Forex) Bank Negara Malaysia (BNM) dibangkitkannya menuju kehancuran, selepas kerajaan memenuhi desakannya supaya menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCL).

“Agenda beliau hanya mahu memburukkan nama kerajaan dan Perdana Menteri yang diberi mandat sepenuhnya oleh Jemaah Menteri untuk memenuhi undangan Donald Trump membuat lawatan ke Rumah Putih,” katanya pada selepas perjumpaan bersama jawatankuasa UMNO Terengganu di Kuala Terengganu, hari ini.

Annuar mengulas desakan Ahli Parlimen Gelang Patah yang mengesa jemaah menteri menolak jemputan Presiden AS yang dijadualkan pada 12 September ini.

Tegas Ahli Parlimen Ketereh itu, kunjungan Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional mampu meningkatkan hubungan diplomatik dan ekonomi kedua-dua negara dan satu penghormatan kepada Najib dan Malaysia.

“Lawatan Najib ke AS dijangka memberi impak besar kepada negara terutama dalam membina hubungan strategik lebih erat dan hubungan ekonomi yang lebih bermanfaat,” kata Annuar lagi.

Inilah masalahnya bila pembangkang berkiblatkan kepala bangang yang tak reti nak simpan bangang dia tu.Dan semestinya MMI yakin benar ramai dari kalangan pengikut bangang ni akan terus angguk dan angguk tanda bangang mereka yang terlalu setia tuh !

Punya teruk kelaku puak-puak ni ... KANTOI mengaku sudah lah ...


MMI

No comments:

Post a Comment

Labels