Followers

Monday 2 October 2017

Relevankah Syed Saddiq Bernilai RM5 Juta ?


Siapa pun kalau bercakap mudah , sebab itulah ada yang kata bila bab bercakap ni kambing pun boleh terbang ! Jadi dalam semua keadaan yang seangkatan dengannya kita dapat lihat bagaimana mulut-mulut celupar itu apabila diberikan ruang dan peluang untuk membuktikan dakwaan mereka akan menghilangkan diri dan membisu.

Tak ada sumber yang sahih dan tak ada fakta yang kukuh untuk dibuktikan.

Lihat dalam isu Sarawak Report , tuduhan yang dibuat akhirnya GAGAL dibuktikan !

Lihat dalam isu 1MDB , sehingga ke hari ini tidak ada satu pun dakwaan itu dibuktikan !

Lihat dalam isu NFC , diakhirnya Rafizi sendiri mendapat habuan dan bakal menjalani hukuman penjara selama 18 bulan !

Banyak lagi kalau MMI nak catatkan disini tapi kita nak fokus kepada dakwaan terbaru , Ketua Armada , Syed Saddiq yang dilihat cuba untuk bermain politik.

Seperkara penting yang menjadi persoalan disini adalah apakah dakwaan Syed bahawa ada pihak yang menawarkan kepada beliau sejumlah RM5 juta hanya untuk meninggalkan PPBM dan menyambung pelajarannya di luar negara itu benar-benar berdasarkan BUKTI atau sekadar "hear say" dari pihak yang lain ?

Malahan dakwaan budak Syed ni kononnya beberapa pimpinan parti itu yang meninggalkan PPBM sebelum ini adalah hasil dari tawaran yang sama dilihat seolah-olah sengaja direka dan diada-adakan.

Sebelum kita melangkah lebih jauh , MMI nak bawa semua supaya kembali kepada situasi yang sering berlaku dalam kem Pakatan Haprak sebelum ini.

Ada nama-nama besar dalam kem pembangkang sendiri yang sering kali suka mendedahkan dakwaan sebegini dan kali ini ianya agak berlainan.

Kemana perginya taktik itu kerana dari pemerhatian MMI , dakwaan Syed Saddiq bukan biasa-biasa kerana ia melibatkan sejumlah wang yang besar dan nama-nama pihak yang rapat dengan Perdana Menteri.

Ini lauk beb kenapa tidak bersama dan mendedahkannya secara eksklusif ? Kenapa berseorangan ?

Ironinya Syed Saddiq bukan budak biasa , dia mengaku bahawa dia hadir dari kalangan mereka yang punya ilmu dan pengetahuan yang tinggi sampai dapat tawaran untuk melanjutkan pengajian ke luar negara.

Berdasarkan kepada itu maka sudah tentulah tindakan Syed sewajarnya lebih profesional dan bukan merendahkan martabat dirinya sendiri.

Yang lebih menariknya tindakan Syed itu kemudianya dicabar oleh mereka yang sebelum ini bersama beliau dalam PPBM.
Sogokan RM5j: Hamidah cabar Syed Saddiq dedahkan bukti
2 OKT: Selepas satu jam pendedahan dibuat Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berhubung pihak-pihak tertentu yang cuba memberikan sogokan terhadapnya, Ketua Pemuda Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu mungkin berdepan tindakan saman di atas keberaniannya itu.
Menerusi status terbaru di Facebook, bekas Naib Presiden PPBM, Datuk Hamidah Osman berkata, beliau akan mendapatkan khidmat nasihat daripada peguamnya sebelum mengambil tindakan terhadap Syed Saddiq yang telah mengaitkan dirinya dalam pendedahan yang buat.
dedah-dedahlah, tapi tak perlulah nak buat tuduhan sewenang wenangnya dan menipu dengan meletakkan status kat FB macam ni.
“Lepas tu kaitkan nama saya untuk menampakkan saya juga telah dibeli.
“Saya akan berhubung dengan peguam saya untuk meminta nasihat dan pandangan untuk saya bertindak selanjutnya,” tulisnya. sumber
TERIMA HABUAN, KAMARULAZMAN CABAR SYED SADDIQ DEDAH BUKTI
Bekas pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarulazman Habibur Rahman mencabar Ketua Armada Syed Saddiq Syed Abdul Rahman untuk mengemukakan bukti atas dakwaannya bahawa beliau menerima habuan daripada ‘rangkaian dedak’ agar keluar meninggalkan parti itu.
Sambil menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut, Kamarulazman berkata beliau tidak akan teragak-agak mengambil tindakan susulan selepas meneliti kenyataan pemimpin muda itu. sumber
Oleh kerana itu maka sekali lagi tindakan yang dibuat oleh ketua armada PPBM ini tidak disulam dengan BUKTI kepada dakwaannya.

Apabila itu berlaku maka Syed Saddiq perlu dengan kadar segera mengemukakan BUKTI supaya setidak-tidaknya beliau tidak dilihat sebagai budak suruhan atau sedang bermain politik !

MMI tak nak menyentuh tentang surat tawaran yang diterima oleh Syed Saddiq sebab sudah ada pihak yang tampil mempertikaikan kesahihan surat tersebut.

Itu hang punya pasal Syed , benar atau palsu masa akan menentukannya ....

Cuma sebagai pemain politik yang baharu , kehadiran Syed Saddiq bukanlah bermula dari mana-mana parti dan jika kita amati pengalaman politik akar umbi sekalipun Syed tidak memiliki pengalaman tersebut.

Malah kalau kita perhatikan pula sumbangan budak ni dalam politik PPBM dan juga Pakatan Haprak , apakah beliau memiliki aura yang begitu ditakuti pihak lawan ?

Rasanya tak kot sebab dalam debat dengan Sharil Hamdan , Exco Pemuda UMNO Malaysia sebelum ini pun Syed Saddiq terlalu jauh dibelakang sebab beliau kurang ilmu politik akar umbi !

Kalau berbekalkan aksi dan pengalaman berdebat sahaja ianya terlalu "general" sebab banyak lagi perkara lain yang perlu diperhalusi khususnya dalam hal melibatkan rakyat dan negara.

So MMI nak tanya kalau benar sekalipun seperti mana dakwaan tu , apakah relevannya nilai RM5 juta ditawarkan kepada beliau hanya untuk melihat Syed Saddiq keluar dari parti PPBM ??????

Fikir sama jangan main layan ja ...

MMI

1 comment:

  1. Kita anggaplah semua ini permainan politik..

    Betul atau tidak bukan setakat dakwa atau nafi..sebab itu kambing tak boleh terbang..

    SS dah sebut nama, saman je kalau nak tengok siapa yang terbang...

    Apapun, kita tungu 4,5 hari lagi..apa skrip spin yang mampu diterbitkan oleh Raja Tikus dan Raja Dalam Buangan untuk selamatkan boss

    ReplyDelete

Labels