Followers

Tuesday 23 January 2018

Hampir KARAM Ambiga Mula Merayu Undi PAS !


Apabila DAP mengusir PAS dari blok pembangkang maka tertubuhlah Pakatan Harapan Haprak dengan parti-parti seperti PKR, PAN kemudiannya PPBM.

Sejak dari itu PAS terus membawa haluan sendiri mengikut cara mereka dan kalau kita mengambil kira dari keadaan itu sudah pastilah Pakatan Haprak tidak perlu peduli dengan parti yang diusir kerana sudah dilihat tidak menguntungkan mereka.

Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya ....

DAP dan kuncu-kuncunya dalam Pakatan Haprak masih lagi berusaha untuk membawa kembali PAS atau bahasa mudah masih lagi nak berkawan termasuklah PKR sehingga mengakibatkan pergeseran diantara pemimpin sendiri.

Dan lebih pelik lagi kemasukan PPBM selepas itu turut menyerang PAS termasuklah Hadi Awang sebagai Presiden PAS.

Persoalannya untuk apa menyerang PAS kalau dah keputusannya membuang parti itu dari Pakatan Haprak ?

Kenapa masih nak ambil peduli ?

Inilah perkara yang paling ditakuti Pakatan Haprak hari ini apabila mereka sudah merasa kesan akibat daripada tindakan angkuh tersebut.

Lebih kritikal apabila penerimaan Tun Mahathir telah merubah suasana kem pembangkang, protes dari dalam kini sedang menular malah sudah timbul gerakan untuk boikot atau rosakkan undi.

Semuanya telah MMI ulas di artikel berikut ;




Disebabkan itulah akhirnya Pakatan Haprak mula menggerakkan pemimpin-pemimpin mereka untuk segera memujuk atau mencari jalan mendapatkan kembali sokongan PAS melalui propaganda yang sedang mereka lakukan hari ini.

Pakatan Haprak tahu dan sedar tanpa sokongan pengundi PAS, Pakatan Haprak tidak akan mampu ke mana malah sudah semakin KARAM !

Bekas pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan dilihat meniru strategi DAP apabila menyeru akar umbi PAS kembali mengundi pembangkang, Pakatan Harapan (PH) bagi menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) pada PRU 14.

Walau bagaimanapun Ambiga berkata rayuannya itu hanya untuk akar umbi parti Islam itu sahaja dan bukannya untuk pimpinan PAS.

“Saya cuma boleh berharap yang ahli PAS, bukan pemimpin mereka, untuk mengingat kembali perjuangan rakyat kerana mereka (ahli PAS) bersama kita dalam Bersih, berganding bahu melawan kerajaan, melawan sistem.

“Saya berdoa agar rakyat (penyokong PAS) di peringkat akar umbi sedar bahawasanya yang cukup itu, cukup lah,” kata Ambiga dalam forum “Post-1MDB and Malaysia: What Future Can We Have” di Kuala Lumpur semalam.

Menurut The Malaysian Insight, rayuan Ambiga itu ditujukan buat penyokong PAS peringkat akar umbi memandangkan pemimpin parti Islam itu “telah menyatakan hala tuju mereka.”

Tambah Ambiga, kerajaan persekutuan BN tidak akan berubah kecualilah rakyat Malaysia mengundi untuk menolak mereka dalam pilihan raya akan datang.

“Kerajaan rasuah tidak akan berubah. Logiknya mudah, sudah tentu mereka akan guna pelbagai helah. Mereka akan guna (isu) perkauman tebal dan agama.

“Jangan pandang rendah pengaruh mereka (ahli PAS) dalam pilihan raya akan datang. Saya harap ahli-ahli PAS ingat kembali apa yang mereka perjuangkan,” katanya.

Strategi pecah dan perintah yang dirayu oleh Ambiga itu hampir sama dengan taktik yang digunakan DAP pada 2015 berkenaan hubungan dengan PAS.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata DAP hanya memutuskan hubungan dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan bukannya parti itu sendiri.

Kata Guan Eng, DAP tidak pernah memutuskan apa-apa hubungan dengan PAS dan Abdul Hadi itu tidak mewakili parti itu secara keseluruhan.

Tambahnya, Abdul Hadi dan PAS adalah dua entiti yang berbeza.

MMI tak pastilah kalau ada dikalangan ahli PAS yang termakan dengan propaganda DAP sebab Guan Eng kata DAP hanya putuskan hubungan dengan Hadi bukannya PAS.

Habis apa yang berlaku di Pulau Pinang sebelum ni apa cer ?


Timbalan Pengerusi PKR negeri, Datuk Mohd Rashid Hasnon berkata PKR Pulau Pinang kesal dengan tindakan PAS negeri, selain tidak akan mengendahkan usul berkenaan kerana ia hanya diputuskan di peringkat kepemimpinan negeri.

"Kita (PKR Pulau Pinang) tak mahu 'respond' terhadap usul PAS Pulau Pinang, sama ada akan ambil tindakan sama untuk putuskan tahaluf siyasi dengan PAS atau sebaliknya.

"Bagaimanapun, apa yang pasti PAS memang tak dilibatkan dalam pentadbiran kerajaan negeri, selain tempat mereka kini diganti dengan Parti Amanah Negara (PAN)," katanya yang juga Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang.

Semoga orang PAS tak buta dan tuli !

MMI

1 comment:


  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete

Labels