Followers

Friday 23 February 2018

Hubungan Tun M Dengan ISRAEL , Kenapa Sekarang MEMBISU ?


Seharusnya isu membabitkan hubungan dengan negara Israel hanya kerana kemasukan diplomat UN ke Malaysia baru-baru ini tidak perlu dibangkitkan dan dimanipulasi oleh pembangkang memandangkan ianya akan berbalik kepada pendirian dan prinsip parti pembangkang itu sendiri.

Semua orang sedia maklum bahawa sehingga ke hari ini tidak ada mana-mana pihak dari kalangan pembangkang khususnya DAP yang tampil menyaman bekas ahli DAP Razali yang telah mendedahkan bahawa wujud hubungan antara Israel dan DAP membabitkan dana bernilai RM1.2 bilion. Baca artikel yang MMI siarkan sebelum ini KLIK

Semuanya membisu !!!! Senyap sunyi !!! Kalau ada sekalipun ianya lebih kepada provokasi penambah rasa untuk mengelirukan rakyat kononnya kerajaan Malaysia cakap tak serupa bikin.

Sebagai pemerhati politik sudah tentunya MMI menyanggah tuduhan sedemikian kerana sedar bahawa dasar dan pendirian kerajaan Malaysia adalah jelas menolak sama sekali sebarang tindakan Israel yang melibatkan kedaulatan Islam dan orang-orang Islam khususnya di bumi Palestin.

Jelas dan terang cuma dalam keadaan tertentu apatah lagi ianya melibatkan kuasa besar seperti United Nation yang Malaysia sendiri adalah anggotanya, maka beberapa perkara perlu dilihat dan dinilai berdasarkan kepada asas pertubuhan United Nation itu sendiri.

Menerima kemasukan itu tidaklah bererti kerajaan Malaysia telah menggadai MARUAH dengan terus memberikan SOKONGAN SEPENUHNYA terhadap semua tindakan ISRAEL kerana pendirian kita terhadap isu global adalah jelas.

Seperti yang pernah MMI jelaskan dalam artikel lalu, apakah kemasukan diplomat itu telah menyebabkan arah dan dasar negara berubah ?

Adakah ianya terlalu penting sekiranya kita bandingkan dengan isu yang dibangkitkan oleh Razali berkenaan dana RM1.2 bilion yang diterima DAP ?

Bukan itu sahaja, bagaimana pula dengan dakwaan bahawa pakar risikan Israel terlibat dalam melatih G17 atau kumpulan 17 pakar strategi DAP yang diketuai Tony Pua dan Guan Eng yang sering ke Singapura menemui wakil Kedutaan Israel ?

Bukankah ianya jauh lebih membahayakan ?

MMI nak bagi satu contoh Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah sendiri pernah keluar negara dan bertemu dengan waris kumpulan pengganas yang telah menyerang bumi Sabah sehingga mengorbankan nyawa pasukan keselamatan negara !

Malah siap bergambar lagi !!! Kenapa perkara tersebut didiamkan pemimpin pembangkang ?


Apa agenda ? 

Dan jika isu membabitkan diplomat UN itu dianggap sebagai satu tindakan yang tidak wajar dan perlu ditolak sama sekali MAKA MMI sifatkan pembangkang sama ada PKR, PAN mahupun DAP HARUS turut MENOLAK TUN MAHATHIR dan PPBM kerana pemimpinnya (Tun M) sebelum ini dilaporkan mempunyai hubungan yang jauh lebih hebat dengan pemimpin dari negara ISRAEL.

Bukan sahaja mempunyai hubungan tetapi dilaporkan turut melibatkan pembayaran sejumlah dana yang mencecah JUTAAN RINGGIT kepada pelobi ZIONIS semata-mata untuk mengaturkan satu pertemuan dengan BUSH.

Ini BUKTINYA ...


Malah portal pro pembangkang Mkini turut membuat laporan berkaitan isu terbabit pada 26 Jun 2006 yang lalu ;


Malah sebelum ini pemimpin PKR sendiri pun pernah membangkitkan perkara yang sama namun pada hari ini pemimpin itu MEMBISU SERIBU BAHASA !


Pesan MMI janganlah kerana Tun Mahathir hari ini telah berada di sebelah pembangkang maka segala tuduhan dan dakwaan pembangkang sebelum ini dianggap sekadar MELAWAK dan ACAH-ACAH !

Pembangkang sering mengalunkan laungan kononnya mereka begitu BERSIH bebas dari segala macam RASUAH dan SALAH GUNA KUASA malah mengaku sebagai sebuah kerajaan yang BERJIWA RAKYAT, PEDULI RAKYAT serta menggunakan dasar CEKAP AKAUNTIBILITI dan TELUS.

Di mana semua pengakuan itu ?

Mana MARUAH semua pemimpin pembangkang sekiranya Tun Mahathir boleh di BAIL OUT hanya kerana hari ini bersama PEMBANGKANG ?

Justeru itu jelas kepada kita bahawa apa yang dilakukan oleh pembangkang pada hari ini hanyalah tindakan terdesak untuk memburukkan kerajaan BN memandangkan situasi terkini iklim politik di tanahair dilihat banyak pihak khususnya oleh para penganalisis politik memihak kepada BN.


Mengambil kira semua perkara diatas, sebagai penulis kepada blog ini, MMI optimis bahawa semua bentuk serangan oleh pembangkang membabitkan isu ISRAEL ini adalah amat TIDAK RELEVAN sama sekali.

Kenapa membisu ?

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels