Followers

Thursday 22 February 2018

Pulau Pinang Merintih ! Apa Lagi Yang Boleh Mereka Harapkan ?


Telah banyak pendedahan dibuat berkenaan kelemahan melampau pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang sehingga rakyat sudah tidak lagi berasa selesa.

Keadaan ini diperakui oleh rata-rata masyarakat Pulau Pinang dan sejak 2008 yang lalu kita dapat menyaksikan bagaimana kerakusan kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah pentadbiran Lim Guan Eng sehingga orang Melayu bangkit menyuarakan bantahan mereka.

Manakan tidak di waktu permulaan DAP berkuasa nafsunya hampir menyerupai penjajah Jepun sewaktu melanggar Malaya.

Ramai orang Melayu khususnya para peniaga kecil-kecilan terkesan dengan tindakan pihak berkuasa sehingga ada dikalangan peniaga ini meraung-raung kerana tindakan yang disifatkan sebagai tidak berhati perut.

Mereka yang berada di komtar pula langsung tidak memikirkan nasib rakyat malah kebangkitan orang-orang Melayu ini dianggap sebagai remeh kerana berasa selesa dengan KUASA yang ada ditangan.

Malah dalam semua keadaan itu suara-suara dari akar umbi ini turut melibatkan kaum-kaum lain.

Antaranya ;







Lebih teruk lagi satu persatu isu mula timbul sehinggalah kepada soal rasuah, salah guna kuasa, pembangunan yang jelas tidak seimbang sehinggalah kepada kejadian banjir yang merimaskan para penduduk termasuklah mereka-mereka yang tinggal di Georgetown.

Kalau kita melihat isu perumahan pula, rata-rata warga Pulau Pinang khususnya generasi muda hampir pasti sukar untuk mendapatkan rumah mampu milik kerana sikap pemimpin DAP yang suka berdolak-dalih malah telah dilaporkan punca kepada kenaikan kos perumahan adalah disebabkan oleh polisi kerajaan DAP Pulau Pinang sendiri yang menaikkan caj-caj pembinaan.

Soalnya apa yang kerajaan DAP Pulau Pinang lakukan mengatasi permasalah demi permasalahan yang semakin membimbangkang ini ?

Nak harapkan dasar CAT ? 

Nak harapkan perancangan projek Penang Transport Master Plan (PTMP) yang dilihat semakin mencurigakan itu juga sebenarnya bukanlah perancangan yang sebenar-benarnya memberi impak kepada golongan atau kalangan mereka di peringkat pertengahan sebaliknya menguntungkan pihak-pihak tertentu dan hanya bersasar kepada golongan eletis atau mereka-mereka yang kaya raya.

Lebih membimbangkan kerakusan penjualan tanah dan hak milik ini kemudiannya telah berpindah kepada pegangan asing.

Makanya apa lagi yang boleh warga Pulau Pinang harapkan ??

Dengar rintihan warga Pulau Pinang ini setelah kepercayaan mereka dikhianati oleh DAP dan seterunya Pakatan Haprak !



Pastinya PRU14 bakal tiba dalam tempoh waktu terdekat, warga Pulau Pinang harus mengambil peluang ini untuk merubah hidup sendiri kerana BN bukan sahaja bersedia tetapi punya track record perkhidmatan terhadap rakyat yang sukar ditandingi oleh mana-mana pihak.

Cuma bagaimana kamu wahai warga Pulau Pinang menggunakan mata pen pada hari pengundian nanti.

Ayuh JANGAN MERINTIH lagi kita MERINTIS jalan untuk mencipta Pulau Pinang yang lebih baik untuk semua !

MMI

1 comment:

  1. Harap2 pihak kerajaan dapat melantik peguam terbaik spt Dr Shafie Abdullah dlm mendakwa kes LGE dan memastikan dia dipenjara semaksimum mungkin... org yg banyak membuat kerosakan!!! bersabarlah rakyat PP, Allah bersama2 org2 yg sabar...

    ReplyDelete

Labels