Followers

Thursday, 22 February 2018

Soalan Cepu Emas Apa Dyana Jawab ?


Jom tinjau aksi spontan Dyana Sofya apabila diajukan soalan cepu emas !



Dyana kata MASYARAKAT SUKA MEMANGSAKAN WANITA ???

Siapa MASYARAKAT tu ?

Hakikatnya 2 panel yang terlibat dalam program bicara yang disiarkan secara langsung oleh Sinar Harian Online amat berbeza.

Karektor antara Dira Abu Zahar, Exco Pergerakan Puteri UMNO Malaysia dengan Dyana Sofea Mohd Daud, Ahli Majlis Eksekutif Pemuda DAP telah memperlihatkan kepada kita bahawa dasar politik yang dibawa oleh kedua-duanya telah memainkan peranan khususnya dalam menjawab soalan yang dikemukakan.

Nampak ketara beb ..


Dira Tenang Atasi Dyana Dalam PRU14: Calon Jual Rupa?
Program bicara 'Anda Tanya Mereka Jawab' yang disiarkan oleh Sinar Harian Online secara langsung di Facebook semalam jelas memperlihatkan kematangan Exco Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Dira Abu Zahar menangani soalan demi soalan yang dilontarkan oleh moderator program yang membicarakan isu berkenaan 'PRU14 : Calon Jual Rupa'.
Bersama-sama dalam program tersebut adalah Ahli Majlis Eksekutif Pemuda DAP, Dyana Sofea Mohd Daud yang bergandingan bersama Dira sebagai ahli panel.
Sepanjang program tersebut berlangsung jelas kelihatan Dyana yang kurang selesa dan sering tersasar daripada persoalan yang dibangkitkan.
Manakala Dira dilihat tenang dan berjaya mengupas serta menjawab persoalan dengan pengisian yang mudah difahami malah beliau turut mendapat pujian rata-rata penonton yang mengikuti program tersebut secara langsung.
Dira Abu Zahar dalam hujahnya berkata, rupa adalah salah satu bentuk keyakinan kepada persepsi awal masyarakat untuk dilihat siapa wakil dipilih.
"Tapi pada masa sama juga adalah kredibiliti untuk buat kerja, untuk mempersembahkan diri dari segi kerjanya," katanya.
Menurutnya, isu paras rupa bukan hanya dibincangkan pada masa kini, bahkan sejak zaman Nabi Yusuf lagi.
"Nabi Yusuf dikagumi kerana paras rupa begitu menarik, maka diberi kepercayaan sebagai pemimpin, tidak terkecuali juga tokoh-tokoh agama terkemuka yang raut wajahnya baik, diangkat sebagai pemimpin tertinggi," katanya.
Dira kemudiannya berpandangan memiliki rupa paras sahaja tidak mencukupi sekiranya ia tidak disertai dengan perwatakan serta keperibadian yang baik khususnya sebagai orang Islam.
Sementara Dyana pula membangkitkan soal polisi yang ditawarkan.
 "Apakah polisi yang diperjuangkan? Apa idea yang dibawa? Adakah dia mudah didekati, sombong atau? Ini semua rakyat akan nilai.
"Mungkin rupa kurang cantik, tapi orang suka dia sebab apa yang dia tawar, jadi rupa itu membawa sedikit faktor, tetapi penampilan diri lebih penting daripada rupa fizikal," katanya.
Mengambil contoh ketampanan dimiliki Perdana Menteri Kanada, Justin Trudeau, Dyana Sofea berkata, pada awalnya pemimpin itu menjadi popular bukan kerana rupa paras semata-mata tetapi berkait rapat dengan polisi ditawarkan.- Penang Online
Kepada yang dah tengok video kat atas tu MMI nak tanya agak-agak apa maksud tersirat di sebalik jawapan Dyana ?

DIA MENGAKU BETOI LA TUH !!!!!!

Pemimpin DAP yang macam ni rakyat Malaysia nak harap untuk bela hak orang Melayu dan Islam ?

MMI

No comments:

Post a comment

Labels