Followers

Tuesday 27 March 2018

Malaysia Akan Bangkrap Jika Beginilah Sikap Ahli Parlimen !


Apabila parti-parti pembangkang begitu galak menghasut orang ramai kononnya Malaysia akan bangkrap kerana kelemahan kerajaan BN di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Razak, mereka kadang-kadang lupa bahawa FAKTA berdasarkan kepada kerja dan usaha yang dilakukan oleh kerajaan BN yang merujuk kepada pengurusan berpasukan.

Sudah tentu sebagai kerajaan, laporan tertentu dan hasil kajian mengenai sebarang bentuk pelaburan sama ada pelaburan masuk atau pelaburan keluar dibuat secara profesional.

Mudah kata ianya disediakan oleh mereka yang mempunyai keupayaan dan kemahiran sebagai kalangan mereka yang punya pengalaman dan kemahiran bertaraf dunia.

Kerana itulah kerajaan BN tidak goyah dengan gerakan pembangkang cumanya dalam keadaan tertentu, kerajaan mesti mengambil tindakan kerana pembangkang telah bertindak sehingga menjejaskan kestabilan ekonomi negara.

Itulah sebabnya MMI menyebut Malaysia akan bankrap jika begini sikap Ahli Parlimen yang sebenarnya merujuk kepada tiga pemimpin DAP yang kurang ajar dan biadap !

Tiga ahli parlimen DAP, Nga Kor Meng (Taiping), Ngeh Koo Ham (Beruas) dan V. Sivakumar (Batu Gajah) digantung daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat selama 10 hari mulai semalam kerana menghina Speaker dan Dewan.

Keputusan itu diumum Timbalan Speaker Datuk Seri Ronald Kiandee sebaik selesai sesi soalan lisan di Dewan Rakyat, Isnin.

Pada 7 Mac lalu, ketiga-tiga wakil rakyat DAP itu membuat kenyataan bersama menuduh Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia menyalahguna kedudukan apabila menolak soalan berkaitan kapal mewah yang dikaitkan dengan Jho Low serta soalan-soalan 1MDB.

Mereka juga mendesak Pandikar melepaskan jawatan.

Dengan hukuman gantung daripada menghadiri Dewan selama 10 hari, Nga, Ngeh dan Sivakumar tidak boleh mengambil apa-apa bahagian di dalam persidangan Dewan Rakyat yang dijadulkan berakhir 5 April depan.

Berikut kenyataan Ronald Kiandee mengenai hukuman gantung terhadap ketiga-tiga ahli parlimen DAP di Dewan Rakyat.



Belum pun mereka menjadi kerajaan dan belum pun punya kuasa penuh sebagai kerajaan persekutuan, mereka sudah menunjukkan sikap biadap dan kurang ajar !

Apakah rakyat Malaysia yakin manusia-manusia ini mampu menjadi pemimpin yang terbaik mewakili semua bangsa yang hidup serumpun di bumi Malaysia ?

Beringatlah Ahli Parlimen DAP ini tidak menyumbang apa-apa untuk negara melainkan menyalak bukit dan MMI optimis jika spesis menyalak sebegini diangkat untuk menerajui negara mereka bukan sahaja akan terus menyalak tetapi turut sama mengonggong HAK dan KEDUDUKAN orang-orang MELAYU untuk dibuang jauh-jauh.

Well buatlah keputusan yang terbaik kerana pilihan ditangan anda !

#TolakDAP

MMI

1 comment:

Labels