Followers

Thursday 19 April 2018

Apa Maksud Bila Bendera PKR Berkibar Di Seluruh Negara ?


Semua orang pastinya dah faham kenapa puak-puak pembangkang dalam Pakatan Haprak hari ini menggunakan bendera dan lambang parti PKR.

Ringkasnya kerana masalah teknikal melibatkan parti yang memohon dan juga prosedur dari ROS yang gagal di patuhi. Keadaan yang sama turut berlaku terhadap parti PPBM pimpinan Mahathir yang telah menyebabkan reputasi para pimpinan parti itu terjejas teruk.

Maklumlah bila di pentas ceramah bercakap seolah-olah dah boleh pimpin seluruh dunia tapi hakikatnya nak tubuhkan parti sendiri pun caca marba.

Justeru itu hari ini dan hari-hari yang akan datang rakyat Malaysia akan mula melihat bendera parti-parti politik yang bertanding akan mula dinaikkan dan masing-masing berkibar dengan gaya dan kreativiti si pemasangnya.

Namun bukan soal gaya atau kreativiti pemasangan bendera yang MMI nak ulas sebaliknya penjelasan mudah terhadap terkibarnya bendera PKR.

Di satu sudut sudah tentu bendera PKR itu menjadi lambang kepada calon-calon dari parti PKR sendiri, DAP, PAN dan PPBM bahawa mereka mempunyai calon yang bertanding di kawasan terlibat.

Di satu sudut lain pula ianya adalah mesej jelas kepada seluruh rakyat Malaysia bahawa perkibaran bendera PKR itu adalah BUKTI wujudnya sekumpulan pemain-pemain politik yang mengaku SEHALUAN dan BERSAMA atas dasar perjuangan masing-masing.

Oleh kerana itu maka MMI nak ingatkan SEKALI LAGI seluruh rakyat Malaysia khususnya orang-orang Melayu supaya cepat-cepat sedar haluan dan kerjasama di bawah PKR itu bakal menyebabkan hak keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera yang terkandung dalam Perkara 153, Perlembagaan Persekutuan akan dihapuskan jika mereka berjaya menawan Putrajaya pada PRU 14.  

Hal ini telah dibuktikan oleh Pengerusi DAP Perak, David Nga Kor Ming yang telah membuat pengakuan tersebut katanya ia selaras dengan matlamat perjuangan DAP untuk menghapuskan pembahagian Bumiputera dan bukan Bumiputera.

“Untuk bangsa Malaysia yang bersatu, rakyat tidak akan dipecahkan menjadi Bumiputera dan bukan Bumiputera.

“Semua wakil negara (warganegara) akan mempunyai identiti yang sama iaitu bangsa Malaysia,” kata Pengerusi DAP Perak.



Well MMI tak nak lebih-lebih sangat cumanya mengharapkan ramai dari orang kita diluar sana faham akan maksud yang tersirat di sebalik berkibarnya bendera PKR.

Macam opah MMI kata satu undi dekat lambang PKR maka satu undi untuk DAP !

Dan bila dah undi DAP maka bersedialah untuk semua perkara diatas berlaku, itu baru bab hak bumiputera belum lagi soal kedudukan agama Islam ?

So fikirkan betul-betul sebab pada saat ini sehingga tibanya hari pengundian nanti puak-puak ini akan sentiasa berlidah cabang !

BEWARE GUYS !

MMI

2 comments:

Labels