Followers

Sunday 6 May 2018

Tolak Habis-Habisan DAP Suara Masyarakat Cina Pulau Pinang


Pulau Pinang kini diambang perubahan dan perubahan ini sudah pun disedari oleh DAP selaku parti pentadbir kerajaan negeri sejak 2008 yang lalu.

Segala janji manis dan sikap angkuh para pimpinan DAP serta sikap mengikut telunjuk pemimpin psrti yang bersekongkol jelas tidak lagi mampu menyembunyikan semua kerakusan dan kegagalan kerajaan DAP Pulau Pinang yang kini sudah sampai ke tahap merimaskan para penduduk.

Hanya rakyat Pulau Pinang sahaja yang tahu kesan daripada kerakusan demi kerakusan ini dah sudah tentulah hanya rakyat Pulau Pinang yang mampu untuk merubah nasib mereka sendiri.

Bait-bait kepada perubahan ini sudah pun kedengaran dan rata-rata masyarakat cina sendiri sudah berani bersuara melahirkan kekecewaan mereka terhadap kegagalan demi kegagalan kerajaan DAP Pulau Pinang selama mentadbir negeri tersebut.

Salah satunya adalah Majlis Kaum Cina Pulau Pinang (PCCC).

Majlis Kaum Cina Pulau Pinang itu merayu masyarakat Cina di negeri Pulau Pinang supaya tidak lagi mengundi pakatan diketuai DAP pada Pilihan Raya Umum Ke-14, 9 Mei ini.

Pengerusinya, Dr Chang Wei Lu, berkata sudah tiba masanya kaum Cina di negeri itu 'membuka mata' dengan segala kepincangan yang dilakukan kerajaan DAP Pulau Pinang sejak 10 tahun lalu.

"Kali ini, kita mesti tolak habis-habisan DAP dan jangan beri mereka peluang untuk memerintah lagi.

"Cukuplah dengan apa yang mereka sudah gadaikan, sehingga kita sendiri sudah tidak berasa aman di negeri sendiri," katanya ketika berucap di Program Ceramah MCA di Dewan Persatuan Tan Si Eng Chuan Tong baru-baru ini.

Wei Lu merujuk kepada keputusan pihaknya pada Disember tahun lalu yang membatalkan Sambutan Budaya dan Warisan Tahun Baharu Cina, yang sudah dianjurkan sejak 1999.

Beliau berkata, tindakan itu dibuat selepas kerajaan DAP tidak menyelesaikan pembayaran hutang kepada PCCC yang membantu menyelenggarakan perayaan Tahun Baharu Cina.

Katanya, kerajaan negeri menjanjikan untuk membantu pembayaran sebanyak RM80,000 untuk menganjurkan acara itu tetapi sehingga hari ini, kerajaan negeri didakwa masih berhutang RM70,000 kepada PCCC.

Difahamkan, PCCC adalah antara pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menjadi tulang belakang kepada kemenangan utama DAP di Pulau Pinang, sebelum perbalahan mereka bermula pada 2014.

Seharusnya semua masyarakat Melayu dan India di seluruh negeri Pulau Pinang wajar mengambil pendekatan yang sama.

Jika masyarakat cina juga sudah mula memikirkan tentang perubahan di Pulau Pinang, kita juga harus sealiran dengan menolak habis-habisan DAP dan seluruh kuncu-kuncunya dan nyahkan Guan Eng daripada bumi Pulau Pinang.

Selamatkan Pulau Pinang jangan biar tangan-tangan rakus ini terus-terusan merosakkan Pulau Mutiara.

Pilih BN kita hilangkan STRESS seluruh rakyat Pulau Pinang !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels