Followers

Saturday 25 February 2012

Lim Guan Eng - Rakyat Pulau Pinang Terus Di Tipu


Internet telah menjadi satu keperluan bagi kebanyakkan rakyat di Malaysia.Boleh dikatakan semua anak-anak muda hari ini menjadikan internet sebagai medium untuk mencari bahan-bahan  rujukan disamping mengakses laman-laman blog dan Facebook.

Kemudahan internet tanpa wayar (Wifi) merupakan salah satu kaedah yang boleh digunakan dalam sebarang carian maklumat terutamanya melibatkan pelajar dan sesiapa sahaja pada setiap hari dan waktu.

Dan itulah yang dijanjikan oleh DAP dalam PRU Ke12 yang lalu untuk menyediakan Wifi percuma diseluruh negeri Pulau Pinang sekiranya Pakatan Haprak diberikan mandat oleh rakyat menerajui kerajaan negeri Pulau Pinang. 

Sememangnya janji ini merupakan satu janji yang dilihat amat baik bagi kebanyakkan rakyat Pulau Pinang kerana ianya merupakan satu keperluan dan permintaan yang amat tinggi apatah lagi selama ini semuanya dikenakan pembayaran.

Tetapi sehingga ke hari ini sedarkah wahai rakyat Pulau Pinang khususnya dikawasan-kawasan yang dimenangi oleh Barisan Nasional kemudahan yang dijanjikan ini tidak kunjung-kunjung tiba.Walaupun terdapat dibeberapa tempat kemudahan ini telah disediakan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah kepimpinan DAP ianya tetap merupakan satu penipuan dan pembaziran kerana ia tidak dapat digunakan sepenuhnya dan dipasang di kawasan yang tidak strategik.Ini pernah dikemukakan  oleh Ketua Pemuda parti Gerakan Oh Tong Keong.

Beliau berkata pemantauan oleh sayap parti itu di beberapa lokasi mendapati kemudahan yang disediakan itu langsung tidak boleh digunakan.

"Ketua Menteri (Lim Guan Eng) mengumumkan talian itu dapat digunakan biarpun dalam lingkungan 100 meter, tetapi (kini) dalam lingkungan 20 meter pun ia tidak dapat digunakan, kebanyakan tempat tumpuan orang ramai dan perumahan yang dikatakan mempunyai kemudahan Wifi juga tidak dapat digunakan, ini merugikan semua".


Ketua UMNO Bahagian Nibong Tebal yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO P.Pinang , Dato Zainal Abidin Osman turut pernah mempersoalkan tindakan kerajaan negeri DAP yang tidak memberi kemudahan perkhidmatan WIFI Percuma di tiga kawasan Parlimen yang bukan milik Pakatan Rakyat ( Kepala Batas , Tasek Gelugor & Nibong Tebal ) .

Beliau menganggap kenyataan dikeluarkan oleh Jeff Ooi iaitu orang kanan Guan Eng merupakan hukuman kepada rakyat kawasan berkenaan yang mengundi BN .

LGE telah membidas Bernama dan New Straits Times kerana kononnya tidak menyiarkan penjelasan tentang inisiatif WiFi percuma. Beliau juga berkata bahawa Wifi itu adalah untuk semua, termasuk kawasan parlimen BN.


Padahal, sudah terbukti bahawa Jeff Ooi dari DAP telah berkata  "Jika penduduk di kawasan tersebut mahukan WiFi, mereka hendaklah mengundi Pakatan,"

Memetik daripada blog matkilaupenang.blogspot.com pada 8 Oktober 2011 yang lalu tertulis dengan jelas Lim Guan Eng lepas janji PRU 12 kata nak bagi semua rakyat Pulau Pinang FREE WIFI tetapi semua tue macam musibat ada bukan tak ada tetapi hanya melepaskan batuk ditangga buat saja lebih kurang.Lihat apa yang telah disenaraikan bukan semua tempat boleh guna,inilah ketua menteri yang tak boleh pakai dalam sejarah Pulau Pinang.


Tadi kisah yang lama nie ada pulak cerita baru pasal FREE WIFi jugak,depa DAP celaka nak bagi FREE WIFI Dekat Pasar la pulak,Yang pertama telah dibuat di Pasar Awam Bayan Baru,Bestla orang bayan baru pasal pi market lepas nie boleh dapat wifi free.Apa punya bangang DAP nie PASAR bagi wifi.awat makcik dan serta mami-mami Penang pi Pasar bawak Blackberry kot Tengok apa boleh beli hari nie dan tengok apa yang murah kat Pasar tue guna internet melalui Blackberry.Klik Sini

Itulah perangai dan sikap puak-puak Pakatan Haprak ni berjanji pandai tapi untuk melaksanakannya macam haram.Mungkin dah menjadi tabiat mereka agaknya suka membuat janji dan berakap berbelit-belit.

Sedar atau tidak Kerajaan Negeri Pulau Pinang dibawah Rejim DAP telah berjanji kemudahan FREE WIFI ini akan disiapkan dalam masa 2 tahun.Cuba ampa kira tengok dah berapa tahun rejim DAP ni perintah Pulau Pinang ? Lebih dari apa yang dijanjikan dan sehingga ke hari ini kepada anak-anak muda khususnya di Kepala Batas dan Tasek Gelugor ada ampa dapat kemudahan FREE WIFI yang disediakan oleh kerajaan negeri DAPigs ni ? Habuk pun tarak.Lagi rakyat Pulau Pinang kena pembohong dengan Lim Guan Eng berlidah biawak ni.

Ternyata Lim Guan Eng menipu rakyat.Sebagai seorang pemimpin yang mengetuai negeri Pulau Pinang beliau seharusnya memastikan FREE WIFI mestilah dipersiap dengan segera.Itu janji mereka!

Nak harap dekat Malik Itik dengan Salleh Man untuk bercakap soal ini dan sampaikan kepada kepimpinan diperingkat negeri (LGE) umpama bercakap dengan patung ja lah.

Memang puak-puak ni penipu besar.

Amacam ?

Lim Guan Eng ni bagus ka? 

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels