Followers

Thursday 22 March 2012

Pas Pis Pus - Di Mana Pakatannya ?


Berikut adalah laporan akhbar the Star hari ini di bawah tajuk “Merging Will Make Us Stronger” (Penggabungan Akan Membuatkan Kita Lebih Kuat).  Menurut PKR Bukit Bendera, Jason Ong, PKR dan DAP harus bergabung bagi menyukarkan PAS menubuhkan Negara Islam dan mengelakkan perebutan kerusi.  

Katanya, “Ahli-ahli DAP kebanyakannya adalah dari kaum Cina dan PKR pula merupakan campuran Melayu dan India, jadi ia akan memberi keseimbangan jika kedua-dua parti ini bergabung.  Lagipun DAP dan PKR punya banyak persamaan yang akan memudahkan penggabungan ini.  Ia juga akan memudahkan kerana kita tidak perlu lagi melalui pemimpin-pemimpin parti yang berasingan.”

Tambahnya lagi, “adalah merupakan hak PAS untuk mempromosi ideologi Negara Islam tetapi sama ada ia akan dilaksana atau tidak adalah soal lain sama sekali”.  

Tidak sabar kita menunggu respon PAS mengenai perkara ini.  Antara respon yang dijangka ialah PAS akan menuduh UMNO memerintahkan akhbar the Star memutarbelitkan kata-kata Jason Ong untuk melaga-lagakan mereka dengan DAP dan PKR.

Sumber MatKilau Penang Klik Sini Untuk Berita Penuh

Apa dia ni buat selama ni?
Hakikatnya PAS di Pulau Pinang umpama melukut di tepi gantang atau pun sekagar menjadi balaci DAP kerana suara pemimpin PAS tidak pernah relevan.

Kalau sekadar bangga dengan hanya mempunyai wakil simpan ja lah..

Dimana Pakatannya tu ??

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels