Followers

Monday 25 June 2012

GEMPAR ! Apa Kaitan Wanita Ini Dengan Rafizi ?


Apa istimewanya wanita dalam gambar diatas ? Apa kaitan beliau dengan apa yang bakal MMI dedahkan ? Untuk mengetahuinya ikuti artikel dibawah.

Semua orang sudah sedia maklum berkenaan isu PTPTN yang menjadi kontroversi apabila timbul usaha-usaha pihak-pihak tertentu yang menuntut supaya ianya dimansuhkan.Dimansuhkan bererti mereka menuntut supaya pendidikan di negara kita ini diberikan secara percuma oleh pihak kerajaan.

Maka di ketika itu tampillah pelbagai pihak yang kononnya membawa suara rakyat dan mahasiswa di seluruh negara.

Pelbagai usaha dilakukan lebih-lebih lagi oleh sekumpulan mahasiswa yang mendabik dada kononnya mereka mewakili seluruh mahasiswa di Malaysia dengan menganjurkan satu perkhemahan ala-ala pengakap di Dataran Merdeka tempoh hari.

Ianya bukan saja berakhir di situ kerana juak-juak Pakatan Haprak melihat isu ini sebagai satu kaedah untuk mereka mendapatkan sokongan para mahasiswa supaya menyokong mereka dan menolak kerajaan Barisan Nasional.



Lalu bergemuruhlah seluruh negara dengan siri-siri ceramah oleh pimpinan Pakatan Haprak diserata pentas ceramah mereka dengan diikuti oleh gema laungan TAKBIR oleh segelintir puak-puak kuda tunggangan mereka.

Malah tidak keterlaluan MMI katakan ianya menjadi topik paling panas sehinggakan berlakunya debat diantara Rafizi Ramli dengan KJ anjuran Sinar Harian.


Namun apa yang MMI mahu utarakan disini adalah setiap tindakan yang dilakukan oleh puak-puak ini hanyalah kerana kepentingan politik sempit yang dibawa oleh Pakatan Haprak.

Melihat kepada isu perkhemahan mahasiswa di Dataran Merdeka amat jelas sekali ianya bertentangan dengan nilai-nilai dan budaya rakyat Malaysia apatah lagi melibatkan mereka yang masih dialam pengajian.

Perkhemahan tersebut sebenarnya menunjukkan kepada kita dengan amat jelas bahawa berlaku pergaulan bebas diantara lelaki dan wanita malah dijadikan pula perkhemahan tersebut sebagai tempat untuk menghalalkan segala-galanya.



Ikuti juga pendedahan ini.



Hebat bukan ? Inilah yang dicanang ke seluruh negara oleh Pakatan Haprak kononnya tindakan mahupun perjuangan menuntut pendidikan percuma oleh mahasiswa perlu disokong tetapi dalam masa yang sama mereka diperalat untuk menjadi robot kepada Pakatan Haprak.

Namun segala-galanya terjawab kini tindakan maha bodoh robot-robot Pakatan Haprak ini sebenarnya tidak di sokong malah ditolak oleh para mahasiswa dan mahasiswi di seluruh negara.

MMI berterima kasih kepada pendedahan yang dibuat oleh mymassa.blogspot.com berkenaan tulisan seorang penulis blog bernama Hanis Zalikha seorang model, pelakon, blogger dan juga graduan kelas pertama yang telah menulis berkenaan isu PTPTN dan beliau sebenarnya adalah bukti bahawa tindakan serta gerakan oleh robot-robot Pakatan Haprak tidak diterima.


Hanis Zalikha dilihat sebagai seorang mahasiswi yang tahu bagaimana negara berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada generasi demi generasi dan sebahagian daripada jutaan rakyat Malaysia yang tahu erti berterima kasih dan juga tanggungajawab sebagai seorang peminjam dan pelajar. 

Tindakan beliau menulis dalam laman blognya membuktikan bahawa para mahasiswa dan mahasiswi yang terpelajar sebenarnya tidak mempunyai sebarang masalah dengan PTPTN malah MMI yakin sekiranya mereka mahukan sesuatu contohnya untuk melihat PTPTN ditambah nilai dan diperbaiki semestinya mereka menggunakan saluran yang sebetulnya bukannya dengan berdemo dan berkhemah.

Inilah sebenarnya hasil kejayaan kerajaan Barisan Nasional dalam memberikan yang terbaik kepada rakyatnya.Zulaikha adalah satu contoh mereka yang cemerlang hasil daripada perjuangan ini dan mereka mampu menggunakan akal fikiran yang waras dalam menangani sesuatu isu yang berlaku.

MMI juga tertarik dengan artikel beliau apabila mendapat komen-komen yang cukup positif malah boleh dikatakan pandangan daripada mereka-mereka yang tahu bahawa PTPTN bukan satu bebanan tetapi merupakan satu bentuk bantuan bukan paksaan dan lebih penting mereka tahu tanggungjawab sebagai peminjam.


Sebahagian daripada komen-komen yang dibuat dalam artikel milik Hanis Zulaikha,walaupun terdapat juga komen yang masih mempertikaikan tindakan kerajaan tidak menyediakan pendidikan percuma tetapi rata-rata menunjukkan mereka adalah barisan terpelajar yang bakal menjadi generasi pelapis selepas kita yang tahu menghargai segala sumbangan kerajaan dan mereka-mereka yang terdahulu sebelum kita.Klik Sini.

Kadang-kadang dalam satu-satu isu Pas dilihat lebih banyak bercakap daripada bertindak.Begitulah juga dengan isu PTPTN ini boleh dikatakan hampir setiap ceramah mereka pastinya akan berkumandang isu ini malah dalam setiap program apa pun contohnya debat Rafizi dan KJ merekalah yang lebih galak.

Cumanya MMI masih menantikan apa tindakan Pas berkenaan yuran yang dikenakan kepada setiap pelajar yang memasuki PASTI untuk mereka yang berumur 4 dan 5 tahun mahu dimansuhkan ?


Yang pasti Rafizi meletak jawatan bukan kerana wanita ini namun Rafizi seharusnya malu dengan seorang mahasiswi bernama Hanis Zalikha yang jauh lebih hebat pemikirannya jika dibandingkan dengan seseorang yang memegang jawatan Pengarah Strategik sebuah parti yang kononnya memperjuangkan rakyat.

Bezanya hasil usaha UMNO dan Barisan Nasional dengan Pakatan Haprak adalah UMNO dan kerajaan Barisan Nasional berbangga kerana lahirnya seorang mahasiswi seperti Hanis Zulaikha manakala Pakatan Haprak dengan idola mahasiswanya Adam Adli.

Agak-agak ampa nak ikut sapa ??

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels