Followers

Tuesday 28 August 2012

Mesti Baca - Cerita Tin Biskut !!


Dalam sehari dua ni kecoh pasal cerita tin biskut.Punyalah tak ada benda nak di canangkan sampaikan tin biskut pun dah jadi topik janji boleh hilangkan ketagih maklumlah dah hari-hari kerjanya mengutuk dan mencaci mana boleh duduk diam.

Kadang-kadang MMI pelik nak tergelak pun ada , apa puak-puak ni tak study dulu ka sebelum mengata bukan apa alih-alih kena batang hidung sendiri.

Itulah yang berlaku dalam Majlis Rumah Terbuka anjuran Datuk Seri Najib di Pekan Pahang semalam sampaikan sumbangan biskut 1 Malaysia untuk setiap hadirin yang memeriahkan majlis turut dijadikan isu.Klik Sini 

Memang baghal juak-juak Pakatan Haprak ni tapi Setidak- tidaknya kehadiran pengunjung yang mencecah 80,000 orang itu tidak langsung dijanjikan dengan sebarang insentif sejak dari awal jemputan dibuat. 

Ini membuktikan bahawa kehadiran sebegitu ramai rakyat pada majlis tersebut bukanlah atas dasar mengharapkan insentif, sebaliknya menzahirkan kepercayaan mereka terhadap pemimpin besar negara.

Benar kata pepatah orang lama, "Hanya Pelanduk Yang Melupakan Jerat, Tetapi Jerat Tidak Akan Melupakan Pelanduk".

Untuk makluman blogger penjilat punggung Anwar tersebut, ingin di nasihatkan agar belek habis- habisan dalam kain sendiri terlebih dahulu sebelum pandai- pandai nak selak kain orang lain.

Untuk makluman lagi, majlis rumah terbuka DS Najib di Pekan, Pahang langsung tidak mengiklankan sumbangan biskut 1 Malaysia untuk meraih sehingga 80,000 kehadiran.


Nak juga tengok nanti macamana lah pulak agaknya ye sambutan majlis anjuran SAMM Pusat ni, pengunjung awal- awal lagi cuba disogok dengan 3000 cenderahati.. Risau tak dapat sambutan agaknya ye? 

Persoalannya, mampu ke kehadiran ke majlis itu nanti menandingi majlis DS Najib? Al maklumlah kan ada 3000 cenderahati..

Kita tunggulah ja lah , tapi MMI nak ingatkan pada semua jangan terkejut pula kalau yang hadir tu mencecah 100,000 orang ! Bukan apa puak-puak Pakatan Haprak ni dah terkenal sangat dah sanggup buat apa saja untuk memastikan mereka di depan.

Jadi tok sah risaulah kalau ada yang mai tu berbayar pastu pula siap keluar fatwa kalau tak hadir jatuh haram haa mana nak tau kan ??

MMI senang ja sebab dah masak sangat dengan perangai puak-puak Pakatan Haprak ni , ramai ka tak ramai ka ada aku kisah ? Hehe..Apa pun kita tunggu tengoklah noo..Kredit to Penggempur Mutiara

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels