Followers

Monday 27 August 2012

Ayuh Rakyat Malaysia Kita Doakan Misi Bantuan KP1M Ke Rohingya Selamat & Berjaya


MMI menyokong penuh usaha yang digerakkan oleh Kelab Putera 1Malaysia di bawah kepimpinan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim yang sudah pun menggerakkan misi bantuan tersebut bermula hari ini.

Malah sekiranya diberikan peluang MMI juga turut mahu bersama ke Rohingya bagi melihat sendiri bagaimana penderitaan rakyat dan orang-orang Islam khususnya yang sekarang ini ditindas.

Apa pun sebagai orang Islam usaha murni ini seharusnya di sokong dan tidak keterlaluan sekiranya badan-badan yang selama ini mendabik dada kononnya memperjuangkan hak asasi manusia untuk turut serta kerana apa yang berlaku di Rohingya melibatkan kemanusiaan.

Malas nak sebut nama-nama pihak terbabit tetapi itulah hakikatnya kadang kalanya lebih berpolitik dari matlamat asalnya.

Pujian harus di berikan KP1M dan Datuk Abdul Azeez kerana beliau dengan jelas telah menyatakan tujuan misi ini bukanlah berkepentingan politik tetapi atas dasar kemanusiaan.

Persiapan kali ini dilihat lebih baik dari sebelumnya (Misi di Somalia) dan tahap keselamatan diberikan keutamaan oleh KP1M semoga semuanya berjalan lancar dan di lindungi Allah SWT.

Berita penuh di parpukari.blogspot.com

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels