Followers

Thursday 29 November 2012

JIHAD Kelab Putera 1Malaysia


Sukarelawan yang akan menyertai misi kemanusiaan 'Road to Gaza' anjuran Kelab Putera 1Malaysia dengan kerjasama Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia pada 5 hingga 14 Disember ini diingatkan bahawa pemergian mereka berpaksikan jihad atau fisabilillah.

Sehubungan itu, Presiden Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, bagi sebarang kemungkinan yang berlaku, mereka tidak harus menuding jari kepada pihak penganjur mahupun kerajaan.

''Bagaimanapun, kita akan melakukan semua perkara terutama daripada segi keselamatan mengikut prosedur operasi standard yang sedia ada.

''Sebanyak 28 misi kita sudah pergi, ini misi yang ke 29. Jadi kita akan lakukan yang terbaik berdasarkan pengalaman yang kita ada,'' katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas pelancaran misi itu oleh oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Yang turut hadir Pengerusi Tabung Amanah Palestin, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim, Presiden Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia, Shahrul Nasrun dan Presiden Yayasan Artis 1Malaysia, Datuk Irwan Shah atau DJ Dave.

Menurut Abdul Azeez, misi kali ini sangat merbahaya kerana bukan sahaja Gaza yang sedang bergolak, malah Mesir sebagai pintu laluan untuk ke sana turut ditimpa masalah dengan beberapa siri demonstrasi yang melanda negara itu.

''Saya hendak ingatkan kepada sukarelawan-sukarelawan yang mengikuti misi ini, kita bukan pergi berkelah, melancong atau berjalan-jalan. Segala akibat yang mungkin boleh berlaku adalah atas inisiatif sendiri dan tanggungjawab sendiri.

''Jangan nanti jika berlaku sesuatu, ada isteri, ibu atau bapa yang cuba menyalahkan mana-mana pihak terutama pihak kerajaan atas kehilangan ahli keluarga mereka,'' katanya.

MMI mendoakan semoga semuanya berjalan lancar dan semua sukarelawan kita selamat kembali.

Psstt kalau ada peluang nak juga MMI turut serta..

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels