Followers

Thursday 29 November 2012

PAU2012 Lebih Kuat & Bersemangat - Tun Mahathir


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan Perhimpunan Umno 2012 sebagai lebih kuat dan bersemangat, tanda semua perwakilan serta Umno secara keseluruhannya telah siap sedia untuk 'berperang' menghadapi pilihan raya umum ke-13.

"Saya kagum dengan semua perwakilan yang hadir pada perhimpunan kali ini apabila kesemuanya nampak lebih bersemangat, lebih-lebih lagi ketika presiden parti (Datuk Seri Najib Tun Razak) berucap.

"Saya nampak semangat pada perhimpunan kali ini lebih kuat... bahkan lebih kuat daripada perhimpunan sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Perhimpunan Agung Umno 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra siang tadi.


Tun Mahathir yang kelihatan segak dengan berbaju Melayu jingga, menyifatkan ucapan perasmian Najib pada tahun ini sebagai satu ucapan yang hebat.

"Ucapan Najib kali ni cukup hebat, beliau telah menjawab segala tomahan, tuduhan dan fitnah yang selama ini dilontarkan oleh parti-parti pembangkang terhadap Umno," katanya.


Terdahulu didalam ucapan dasar yang disampaikan pada Perhimpunan Agung Umno 2012 di Dewan Merdeka, Najib berkata, Umno tidak akan membiarkan negara ini hancur dan runtuh di sebabkan tindak tanduk pihak yang mentabur fitnah.

"Sudah barang pasti Umno tidak akan membiarkan semua itu berlaku. Jika kita kehilangan harta, ia boleh dicari ganti. Jika kita hilang darjat kedudukan, ia dapat dipulih semula.

"Tetapi, jika kita kecundang dalam perjuangan ini, kita sudah tidak punya apa-apa lagi. Kita akan melukut di tepi gantang. Akhirnya, terbangsat dan merempat di tanah sendiri," kata beliau dalam ucapannya yang mengambil masa hampir 90 minit.Baca Seterusnya


Rata-rata perwakilan turut menyatakan perkara yang sama apabila selesai mendengar ucapan dasar daripada YAB Presiden UMNO.Malah perwakilan yang memenuhi dewan dilihat menitiskan air mata di saat Presiden memohon maaf di atas segala kesilapan dan kesalahan yang pernah dilakukan selama ini.

Semangat yang lahir dalam setiap diri perwakilan sememangnya begitu tinggi dan masing-masing semestinya berikrar mahu memastikan perjuangan UMNO membela nasib Bangsa,Agama dan Negara terus di pertahankan.

Dengan detik pilihan raya hanya menantikan masa sahaja , perhimpunan kali ini sudah semestinya bakal menjadi medan ikrar untuk terus berjuang memastikan UMNO dan Barisan Nasional terus cemerlang menerajui Malaysia.

Hidup UMNO !

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels