Followers

Thursday 20 December 2012

Macam Ada Yang Tak Kena Dengan Si Zairil Ni !!


Zairil Khir Johari Abdullah antara nama yang sudah pun di lantik menjadi anggota CEC parti DAPigs baru-baru ini.Seperti biasa beliau antara bangsa Melayu yang kononnya di lantik bagi memenuhi kuota Melayu dalam parti DAPigs yang terkenal dengan "Multi-Racial"nya.

Namun semacam ada sesuatu yang tak kena dengan anggota CEC DAPigs ini apabila menyentuh tentang status MELAYU yang dibawanya.MMI sendiri pun kurang pasti sama ada kenyataan di bawah adalah benar ataupun tidak tetapi ianya menimbulkan sedikit keraguan di hati MMI.

Bukanlah MMI nak kecoh sangat berkenaan pemilihan Zairil ke dalam pucuk pimpinan tertinggi parti DAPigs ni tapi kerana status MELAYU yang di bawanya itu kini menjadi isu panas di laman-laman media.

Jom kita ikuti kenyataan tersebut,

DUNIA sudah tahu bahawa dari 2 ‘Melayu’ yang dilantik menganggotai CEC, satu, Zairil Khir Johari Bin Abdullah sudah "confirm" bukan Melayu, sebaliknya hanya guna nama Melayu – kelebihan yang digunakan Lim Guan Eng untuk menipu orang Melayu dan pengundi kononnya DAP tidak meminggirkan orang Melayu.

Sekarang, penulis ada berita yang baru diterima, Zairil Khir Johari bin Abdullah tidak pernah menunaikan solat 5 waktu sepanjang hidupnya, malah dia makan khinzir seperti biasa dan hidup seperti orang barat!!  Khabarnya lagi, waktu rehat sembahyang Jumaat dihabiskan dalam sebuah restoran makan Cina di Georgetown bersama komrad-komrad DAPnya.

Maksudnya disitu (kalau berita di atas benar), Zairil Khir Johari Bin Abdullah, Melayu pun bukan, Islam pun bukan.  Dan inilah orang yang dilantik Guan Eng kononnya mewakili orang Melayu dalam CEC DAP.

Worst!!

Tidak hairanlah kenapa bila mendengar Zairil Khir Johari Bin Abdullah berucap sebagai perwakilan dalam kongres DAP yang lepas, lenggok bahasanya pun kita tahu menunjukkan orang ini jarang berbahasa Melayu  - sekurang-kurangnya dalam keadaan biasa.

 

Bagi MMI kenyataan ini serius dan sejauh mana kebenarannya MMI sendiri kurang pasti cumanya sekiranya benar diharapkan Zairil dapat kembali kepada asas pegangan agama Islam yang seharusnya dipelihara oleh orang-orang yang mengaku dirinya Islam.Baca Seterusnya.

Sebagai orang Islam kita dituntut untuk sama-sama memberikan nasihat kepada saudara seagama dengan kita.Malah mengajak mereka yang dilihat agak terpesong supaya kembali ke jalan yang benar adalah satu tindakan mulia yang seharusnya dilakukan oleh semua umat Islam khususnya di Malaysia.

Sekurang-kurang sebagai mereka yang seagama , MMI dah lakukan tugasan yang sepatutnya kerana bimbang juga rakan-rakan Zairil dalam parti DAPigs yang bukan Islam tu langsung pula tak menegur.Nak di harapkan juak-juak PAS takut nanti tak berani nak buka mulut maklumlah Karpal Singh ada !.

Jadi lepas ni jangan pula kata kita tak tegur dengan cara baik naa..


Kalau dah jadi lagu ni haru la cerita dia....

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels