Followers

Monday 20 April 2015

Kemelut DAP & PAS Makin Meruncing !!

Kalau dilihat dari kaca mata rakyat dan warga marhaen hari ini , hanya DAP sahaja yang boleh mengeluarkan apa jua keputusan dan hala tuju dalam Pakatan Haprak manakala PKR dan PAS perlu merujuk kepada dasar bersama dalam pakatan haram tersebut.

Disebabkan sikap keras kepala DAP akhirnya dasar itu memakan diri dan PAS dilihat sekali lagi menjadi mangsa kepada dasar berat sebelah tersebut.

Hari ini DAP sekali lagi menghentak kepala kepimpinan PAS apabila dengan lantang mencabar parti itu agar membuktikan kenyataan Hadi bahawa Guan Eng juga melakukan perkara yang sama apabila berunding dengan kerajaan pusat tentang jambatan kedua.Baca Sini 

Kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu kemudiannya mengundang reaksi balas DAP.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mendakwa sikap Hadi yang membuatkan semua orang dalam keadaan kabur, sedangkan ia tidak boleh diterima dalam Pakatan Rakyat.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata beliau mahu Hadi mengemukakan bukti bahawa kerajaan negeri telah berunding dengan kerajaan pusat berhubung pembinaan jambatan itu yang dirasmikan pada 2013.

"Mereka tidak pernah mahu bercakap dengan kami, berbincang atau berunding," kata Lim kepada pemberita di Bukit Mertajam hari ini.

"Ini mengarut, tolong jangan berbohong atau mengheret kami ke dalam masalah parti dan pemilihan kamu, kami tidak terlibat," kata Lim.

Hahaha Mat Sabun tu sapa Guan Eng ? Nak tutup apa lagi ?

Semalam Hadi menegaskan bahawa kerajaan Kelantan mempunyai hak untuk berunding dengan kerajaan pusat mengenai pelaksanaan Hudud dan PAS telah lama membuat perjanjian dengan DAP dan PKR beberapa tahun dahulu dalam hal berkaitan agama Islam.

"Macam Pulau Pinang berunding pasal Jambatan Kedua dengan kerajaan pusat, tak kan hal syariah Kelantan tidak boleh berunding dengan kerajaan pusat?" kata Hadi.

Lihatlah bagaimana double standardnya kerajaan DAP di Pulau Pinang , jangan sesiapa menyentuh kerajaan negeri pimpinan Guan Eng tetapi Guan Eng boleh bersuara dan menyentuh dasar pentadbiran kerajaan negeri Kelantan di bawah PAS.

Apa hal lu Guan Eng ? Untuk makluman Hadi ,  Guan Eng sepatutnya tak layak bercakap pun dalam Pakatan Haprak sebab kedudukannya dalam parti pun masih samar.Isu pemilihan CEC DAP yang masih belum selesai tidak melayakkan anak cina Melaka ni bersuara.

MMI macam biasa masih lagi melihat dan menanti tindakan seterusnya daripada PAS apakah masih lagi mahu terus berpegang tangan atau mengambil langkah drastik humban DAP jauh-jauh !!

Kalau tengok dari suara Timbalan , nampaknya masih SETIA Klik Sini 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels