Followers

Thursday 20 December 2012

Rejim DAPigs Bakal Bina Semula Tembok Yang DiRuntuhkan ??!


Isu tanah perkuburan orang Islam di Pulau Pinang yang mencetuskan kemarahan banyak pihak membuktikan bahawa Rejim DAPigs langsung tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat khususnya orang-orang Islam.Sebagai sebuah kerajaan negeri yang mengamalkan pentadbiran Cekap , Akauntibiliti dan Telus tindakan tersebut amatlah dikesali.

Di fahamkan tanah kubur umat Islam telah termasuk dalam kawasan pembinaan sebuah syarikat swasta bernama Marvellous Land Sdn Bhd tak sampai sekaki dan tembok terpaksa diruntuhkan untuk mengembalikan tanah tersebut.

MMI tidak mahu mempertikaikan berkenaan hak milik dan undang-undang kerana itu adalah perkara yang selalu berlaku kerana ianya melibatkan urusan mereka-mereka yang berkepentingan.

Cumanya sebagai sebuah kerajaan yang sering melalak di serata kawasan bahawa mereka berjiwa rakyat dimana sensitiviti Rejim DAPigs dalam soal melibatkan kepentingan masyarakat Islam di Pulau Pinang khususnya dalam isu tanah perkuburan ini ?

Apakah kerajaan negeri langsung tidak mempunyai budi bicara bagi menyelesaikan isu ini dengan kedua-dua pihak dapat mencapai persetujuan yang terbaik tanpa ada sebarang bantahan ?

Memang benarlah apa yang kawan-kawan MMI ceritakan selain dari menjadi Ketua Menteri beliau juga turut menjadi "broker" hartanah !

Paling menarik dimana pemimpin Melayu Islam dalam PAS dan PKR yang selama ini mendabik dada kononnya merekalah yang terbaik dalam membela rakyat ?

Puak DApigs nak bina tembok semula ? SORRY BRO INI TANAH GUA YANG PUNYA !!

Guna otak dan pikirkan tanah yang tak sampai sekaki pun Rejim DAPigs bisukan apatah lagi tanah-tanah di seluruh negeri Pulau Pinang ??

Lagi berita Di Sini.  

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels