Followers

Tuesday 24 September 2013

Lagi Sandiwara DAP Butakan Mata Rakyat !!


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Acheh, Datuk Mahmud Zakaria menganggap kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang berkaitan peruntukan untuk projek pembangunan kecil sebanyak RM 40,000 setahun mulai 2014 kepada sepuluh ADUN UMNO di negeri terbabit adalah satu lagi sandiwara.

Katanya, kerajaan negeri pembangkang sengaja menimbulkan isu berkaitan peruntukan bagi menampakkan kononnya mereka adalah pentadbir yang cekap, akauntibiliti dan telus (CAT) sebagaimana slogan mereka.

“Ini adalah lakonan dalam politik kerajaan pembangkang di Pulau Pinang apatah lagi Ketua Menterinya adalah Setiausaha Agung DAP yang akan berdepan sekali pemilihan parti dalam masa terdekat maka semua ini adalah untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa kononnya mereka adil,” katanya kepada UMNO-Online.

Dikatakan, pemimpin kerajaan negeri Pulau Pinang telah membincangkan berkaitan peruntukan terbabit dalam mesyuarat EXCO negeri yang diluluskan secara prinsip dengan peruntukan RM40,000 setahun ini ditetapkan dan akan dibentangkan dalam Belanjawan 2014 kepada Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang akhir tahun ini.

“Isu ini sengaja ditimbulkan untuk dijadikan sebagai antara bukti dalam menggambarkan keadilan pentadbiran DAP di Pulau Pinang yang diterajui oleh Lim Guan Eng dan untuk menjadi alat dalam pemilihan Jawatankuasa Pusat (CEC) DAP tak lama lagi.

“Jika benar terdapat peruntukan untuk ADUN maka sewajarnya bahagilah secara rata sebagaimana ADUN-ADUN mereka yang mendapat ratusan ribu atau jika mahu benar-benar telus untuk rakyat kenapa tidak peruntukan tersebut diberikan melalui pejabat-pejabat daerah yang sememangnya diselia oleh mereka secara terus?”

Katanya lagi, isu peruntukan tersebut sengaja ditimbulkan dalam keadaan DAP berdepan permasalahan dan semakin merudum dengan isu pemilihan CEC.Baca Seterusnya 

Kalau diikutkanlah peruntukan sebanyak RM40 ribu setahun yang di tawarkan oleh Rejim DAPigs kepada ADUN BN di Pulau Pinang sudah cukup untuk membuktikan betapa puak-puak ni cuba untuk membutakan mata rakyat.

Tahukah anda peruntukan kerajaan persekutuan selama ini kepada Pulau Pinang waima di bawah pentadbiran pembangkang sekalipun sudah mencecah RM7.73 Bilion.Baca Sini 

Jom kita belajaq matematik sikit RM40 ribu setahun jika di darab dengan 11 ADUN dan di darab pula dengan 5 tahun hanya melibatkan kos RM2.2 juta jauh berbeza dengan apa yang di sampaikan oleh kerajaan persekutuan selama ini.

Kalau nak kira telus tu tang mana yang telus sangatnya ?? 

Lagi satu MMI nak tanya Guan Eng , peruntukan RM40 ribu setahun tu kalau di bahagikan mengikut bulan apa yang boleh di buat oleh wakil rakyat di kawasan jika sebulan peruntukan yang di salurkan oleh Guan Eng hanyalah RM3,333.33 (lebih kuranglah) ?

Ya ! RM3 ribu tu memanglah peruntukan sapa nak bagi ya tak ? Tapi MMI tengok ianya lebih kepada usaha nak tunjuk dekat rakyat kononnya puak-puak DAPigs ni bertimbang rasa.

Ptuih !! Yang segala rumah dan kedai ampa roboh selama ni nak sebut apa ??? Kampung Buah Pala tu nak kira macam mana ?? Janji buat pusat dialisis sejak 2008 yang lalu jadi apa ?? Bagi WIFI percuma di seluruh negeri jadi apa ?? Naikkan surcharge bil air tu macam mana ???

Pegiiirahhhh....

MMI

1 comment:

  1. http://www.wasukalu.com/2012/12/guan-eng-terus-malukan-bn-serah-rumah.html

    ReplyDelete

Labels