Followers

Wednesday 1 January 2014

REALITI Malam Tahun Baru 2014 MELAYU JADI ANJING !!


Berakhirlah sudah satu gerakan yang di momokkan di seluruh negara bahkan dunia bahawa sambutan tahun baru 2014 bakal menjadi satu tragedi hitam dalam sejarah negara apabila kerajaan Barisan Nasional di GULINGkan.

Semenjak petang semalam banyak pihak termasuk MMI menantikan saat itu , untuk melihat sejauh mana puak-puak ini berupaya untuk pastikan Dataran Merdeka menjadi Dataran Tahrir.

Oh ya..Gerakan semalam bukannya gerakan GULINGkan kerajaan tetapi sekadar gerakan untuk menyuarakan hasrat rakyat tentang kenaikan harga barang.

Betul ka bro ?? Sejak pagi tadi sewaktu MMI ke pasar membeli barangan dapur tak dengarlah pula cakap-cakap Malaysia punya PM baru apatah lagi sesi teh tarik langsung tidak menyebut berkenaan kejayaan himpunan semalam untuk menurunkan harga barang.

Yang di bualkan adalah sikap puak-puak demo yang lebih terarah kepada usaha mengganggu HAK orang awam lainnya bahkan lalakan ANJING-ANJING MELAYU di lihat sebagai amat MEMALUKAN kerana yang menjadi isu panas pagi ini adalah di mana bangsa lain sewaktu MELAYU-MELAYU itu melalak ??

Ish ish malu juga MMI mendengar kenyataan sedemikian tetapi bila di fikirkan balik sendiri yang pilih so what ?

Paling menarik KEGAGALAN gerakan yang hanya mampu bertahan tak lebih dari 4 jam itu punya berbagai tujuan.Bagaimana ianya boleh di pelbagaikan ?? 1 Malaysia ka puak-puak demo ni ??

Mana satu nak guling kerajaan ka nak bersuara tentang kenaikan harga barang ?? Atau kedua-duanya sekali ??

Jelas di lihat penganjur himpunan sendiri pun tak MAMPU nak mengkoordinasikan tujuan serta matlamat demo maklumlah Harakah kata 500 ribu .. Hahaha agak-agak la bro jangan la campur dengan rakyat yang nak menyambut tahun baru !!!

Ok jom kita tengok apa yang nak di demokan oleh puak-puak ni semalam...



Betul ke AMAN ?? Betul ker cuma nak berjalan dan melalak untuk desak kerajaan jangan naik barang ??



Hmm nampakkan ?? Apa pun TAHNIAH pasukan Polis yang berjaya mengawal keadaan yang pasti puak-puak yang berdemo semalam sudah barang pasti tidur lewat sebab lepas demo mesti ada acara makan-makan.

Lepas tu lepak-lepak cerita pasai aktiviti berjalan jauh tu..Hari ni mesti ada yang masih penat dan mungkin ada di kalangannya yang dah terlepas solat subuh.Hmm jihad bunyi pun...

MMI

4 comments:

  1. BAGI SAYA PUAK-PUAK NI SETARAF BEROK MAT YEH. KONON HIDUP SUSAH PASAL KOS NAIK. TAPI YANG HERAN BOLEH PULAK MELEPAK MAKAN KAT TEMPAT KFC ATAU RESTORAN MAKANAN SEGERA YANG MAHAL-MAHAL. KALAU DAH KETUANYA PELIWAT DAN KAKI ZINA, TAK HERAN PENGIKUTNYA PENIPU DAN MUNAFIK.

    ReplyDelete
  2. Harga barang naik menyusahkan. Tapi cuba pergi ke jln TAR, klcc, kedai mamak...penuh jer manusia...mcm ok jer...

    ReplyDelete
  3. Yang dok melalak harga barang naik, minyak naik,tol naik,letrik naik dan sebagainya sebenarnya mereka ini bergaji besar tapi bukan seperti apa yang mereka katakana dan tak menjadi kudis pun kepada mereka.

    ReplyDelete
  4. Politik semata-mata..mana ada betul2 utk pejuangkan rakyat..hang pi Penang la tgk..Tokong DAPigs si Guang Eng lahanat tu tukar kete MERC selepas dua bulan pakai Camry..ader ke juak2 ni ckp ape2??? Pejuang taik hanggg... ptuihhh..dasar otak lembu..perangai mcm kera puak2 PR ni... bodohh..

    ReplyDelete

Labels