Followers

Saturday 1 February 2014

Cubaan Menghasut , Ultra Kiasu Makin MELAMPAU !!


Gambar atas menunjukkan antara tindak tanduk Teresa Kok sebelum ini yang mempertikaikan tentang tulisan jawi yang tertera di papan tanda jalan.Malah tindakan kurang ajar beliau langsung di pandang sepi oleh suku sakat dalam Pakatan Haprak khususnya Melayu Islam dalam PAS dan PKR.

Mungkin kerana satu pasukan agaknya maka perkara yang boleh merosakkan hubungan sesama pakatan di BISUkan walaupun dalam hati terasa geram dan sakit hati.Maklumlah Melayu dalam Pakatan Haprak mana berani angkat muka dengan barua-barua ultra kiasu ni.

Teresa Kok juga sebenarnya adalah seorang pemimpin dalam Pakatan Haprak yang sering menyindir orang-orang Melayu dan agama Islam.Tindakan beliau sebelum ini pun cukup mudah untuk di tafsirkan sebagai satu sindiran dan beliau merupakan antara pemimpin pembangkang yang sebenarnya paling RASIS dan punya dendam terhadap orang Melayu.


Gambar ini di ambil sewaktu pilihanraya umum ke 12 yang lalu berakhir.Seperti semua sedia maklum 5 buah negeri telah jatuh ke tangan pembangkang pada ketika itu dan Teresa meraikannya dengan 5 ekor babi panggang.

Bukan soal mempertikaikan hak beliau sebagai orang cina tetapi kalau dalam hal tulisan jawi pun si teresa boleh pertikai tanpa mengambil kira hati dan perasaan orang Melayu dan Islam.Mengapa tidak boleh kita orang Melayu dan Islam pertikaikan tindakan BARUA ini meraikannya dengan babi ?

Ini bukan soal hak semata-mata tetapi soal maruah dan penghinaan berterusan oleh si cina celaka ini terhadap orang Melayu dan Islam.

Terkini Teresa menyindir pula melalui satu video yang di muat naik di saluran YouTube dan dengan jelas dapat di lihat maksud yang cuba di sampaikan.

Cina haram jadah ini terang-terangan menyindir kepimpinan negara dan isteri malah tindakannya itu di lihat sebagai satu cubaan menghasut rakyat agar percaya dengan setiap tuduhan dan fitnah pembangkang selama ini.Baca Sini 

Ekoran daripada tindakan tidak bertanggungjawab Teresa , Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan hari ini mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tersebut.


Ketuanya, Muhammad Rafii dalam satu kenyataan menuntut kerajaan untuk mengambil tindakan terhadap Teresa di bawah Akta Hasutan 1948 kerana tindakan itu jelas mahu menghasut masyarakat Cina membenci kerajaan.
“Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara, ada video ucapan Tahun Baru Cina yang disampaikan sebegitu rupa khususnya dari Ahli Parlimen berbangsa Cina.
“Kami juga berpandangan bahawa video itu jelas mengambarkan sifat sebenar Teresa yang cuba menanam sikap perkauman dan juga menolak perpaduan antara kaum di Malaysia” kata Mohd Razlan dalam satu kenyataannya kepada media.
Tegas Mohd Razlan lagi, Teresa perlu diberi pengajaran di atas kebiadapannya bagi memastikan benih-benih kebencian yang cuba disebarkan itu tidak menular dalam masyarakat negara yang berbilang kaum.
Video berdurasi hampir 12 minit yang disiarkan di YouTube itu antara lain memperlihatkan Teresa sebagai pengacara yang menemuramah tiga tetamu mengenai Feng Shui pada Tahun Baru Cina untuk tahun ini.
Barisan tetamu undangan di dalam rakaman video tersebut turut mengeluarkan kenyataan menyindir beberapa perkara, termasuk sistem pendidikan negara dan isu keganasan di Sabah.Klik untuk video 
Kepada pihak berwajib MMI sarankan agar segera mengambil tindakan terhadap cina betina ini memandangkan beliau sudah banyak kali terlepas dengan setiap perbuatannya.

Tahan dan biar dia meringkuk dalam penjara kerana hasutan beliau kini sudah menjadi api kemarahan yang semakin meluap-luap orang Melayu dan Islam.

MMI ulangi sekali lagi , tindakan tegas amat perlu sebelum sesuatu yang jauh lebih buruk berlaku !

MMI

6 comments:

  1. Lebih baik pihak berkuasa ambil tindakan s'krg,
    jangan sampai org ramai ambil tindakan sendiri.....

    ReplyDelete
  2. Melayu dalam UMNO,PAS dan PKR semua suka jadi barua bangsa ini,masing-masing mahu undi mereka, mereka tak sedar ke yang Melayu pun banyak undi mereka,semua tak ada telur??

    ReplyDelete
  3. Cina menang kawasan tertentu pun kerana orang Melayu yang Undi dia orang, aku harap orang Melayu kena sedar perkara ini.

    ReplyDelete
  4. babi betina ni sepatutnya disumbat je bontot dia....CELAKA PUNYA CINA BABI TAK SEDAR DIUNTUNG....DASAR PENDATANG

    ReplyDelete
  5. Apa lgi pihak berkuasa??tahan la betina babi nie..bukti terang2 dh ada..nk tggu brapa lama lg?? kami bangsa melayu dh lama sgt bersabar..

    ReplyDelete
  6. Melayu UMNO pun apa kurang nya berkokok tak tentu arah , nak menunjuk kan konon nya aku lah yang berjuang untuk mempertahankan itu dan ini, padahal mereka hanya monyet monyet kepada pemimpin pemimpin UMNONOK...!

    ReplyDelete

Labels