Followers

Saturday 1 March 2014

Saman PapaGomo , PAS Menang Sorak Kampung Tergadai


Wah, nampaknya PAPAGOMO yang suatu ketika dahulu merupakan antara blogger pro-kerajaan popular, masih lagi dapat mengekalkan kepopularitiannya. Keputusan mahkamah bahawa Wan Muhammad Azri Wan Jusuh sebagai PAPAGOMO, begitu menggembirakan sebilangan besar pecacai Pakatan Rakyat. Apatah lagi dengan jumlah yang perlu dibayar kepada Anwar Ibrahim.

Namun berbanding RM100 juta yang dituntut oleh Anwar Ibrahim, hanya RM800 ribu sahaja yang berjaya diperolehi!

Dan para pecacai pun segera menyatakan bahawa PAPAGOMO adalah penyebar dakyah dan fitnah...

Pada hari yang sama, di mahkamah yang sama, malah oleh hakim yang sama, tabloid rasmi PAS, Harakah telah diarahkan agar membayar gantirugi am dan teladan sebanyak RM200,000 dan kos sebanyak RM30,000 kepada YAB Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said. Malah, ADUN Batu Burok dari PAS yang cukup terkenal dengan kebebalannya, Syed Azman dan dua orang yang lain, telah diarahkan membayar gantirugi am dan teladan serta kos mahkamah kepada Ahmad Said.

Minggu lepas pula, Ketua AMK Dungun, Shamsul Mohd Amin telah berjaya dalam saman fitnahnya ke atas Presiden PAS, Abdul Hadi Awang dan Abdul Hadi Awang telah diperintahkan membayar RM2 juta kepada Shamsul Mohd Amin kerana engkar perintah.

Apa sangatlah Papagomo kalau dibandingkan dengan Harakah, Syed Azman dan Abdul Hadi Awang. Papagomo - walau apa pun nama sebenarnya - hanyalah seorang blogger, sedangkan nama-nama yang disebutkan dari PAS itu pula bukan sahaja suara rasmi, bahkan wakil rakyat, pemimpin dan Presiden parti.

Keseronokan kerana Papagomo diarahkan membayar saman fitnah kepada Anwar Ibrahim, tidak dapat mengenepikan hakikat bahawa PAS sebenarnya sekadar tukang sorak dan tukang takbir untuk Anwar Ibrahim semata-mata.

Mengapa agaknya berita picisan membabitkan seorang blogger yang riuh diperkatakan tetapi perlecehan terhadap PAS selain tabloid rasmi PAS dan para pemimpinnya yang terbukti melakukan fitnah, tidak langsung mendapat tempat dalam posting atau perbualan mereka?

Apakah taktik yang ditunjukkan oleh para pecacai Pakatan sekarang ini dapat menutup cerita sebenar yang mengesahkan bahawa Harakah Daily, Syed Azman, Presiden PAS dan dua orang pemimpin PAS yang lain adalah tukang fitnah tegar sebagaimana label yang mereka berikan kepada PAPAGOMO? sumber

Menangis air mata darah sekalipun keputusan mahkamah tetap keputusan.seperti selalu berapa banyak dah kes yang Anwar menang tapi kena ingat isu liwat Saiful Bukhari kerana teknikal bukan bermakna aksi sula tu tak berlaku !

Walaupun si gomo tu dah di saman sebanyak RM800 ribu tapi puak penjilat tegar Anwar kena lagi teruk Hadi saja RM2 juta tambah sikit lagi dengan kes Harakah RM230 ribu , total semua dah jadi RM2,230 ,000.00 huhu banyak tu gang !

Hmm Anwar menang tapi Hadi dan PAS ? 

Lagi satu kalau gomo tu di tuduh fitnah , Hadi macam mana pula ?

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels