Followers

Saturday 1 August 2015

POLIS Bertindak Terhadap Peserta Himpunan Haram Di SOGO


Setelah memberikan amaran supaya semua peserta bersurai dan tidak mengadakan perhimpunan pasukan Polis akhirnya bertindak dengan menangkap mereka-mereka yang masih berdegil.Sebelum itu Ketua Polis Negara sudah pun mengeluarkan arahan supaya semua pihak tidak terlibat dalam perhimpunan haram yang dijadualkan hari ini namun seperti yang dijangkakan penganjur tetap meneruskan perhimpunan tersebut.

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Law Hong Soon berkata  pihak polis tidak membenarkan perhimpunan itu dan tindakan tegas akan diambil bagi memastikan keselamatan serta ketenteraman warga Bandaraya Kuala Lumpur terjamin.

Ikuti laporan langsung bersama wartawan Astro AWANI, Mariah Ahmad yang berada di lokasi Klik Sini 


Seperti kebiasaan deretan kedai-kedai di sekitar Sogo terpaksa menutup perniagaan mereka kerana bimbang dengan insiden-insiden yang tidak dijangka seperti mana yang pernah berlaku dalam perhimpunan haram sebelum ini.Yang pasti perniagaan mereka sudah tentu terjejas !

Selain dari itu kompleks Sogo juga sudah pasti terkesan dengan segala macam cerita demo haram sebelum ini.Tapi semua tu tak penting sebab puak-puak yang suka merusuh ni bukannya pentingkan sangat agenda rakyat kerana yang dicari adalah publisiti.

Bahkan kalau kita perhatikan puak-puak yang terlibat ni , mereka sering kali menjadikan undang-undang sebagai salah satu daripada agenda politik mereka.Kejap saman sana , kejap saman sini kemudian semua perkara kononnya tidak mengikut undang-undang ! Entahlah undang-undang apa yang puak-puak ni pakai sebab dalam keadaan tertentu mereka boleh pula membuang jauh-jauh soal undang-undang contohnya perhimpunan haram ! 

Mudah cita agenda mereka tak lebih daripada nak popular kemudian bikin panas supaya ada bahan untuk kaki politik spin ! 


Ini contohnya diulang tayang skrip yang sama seperti mana yang pernah mereka lakukan sebelum ini.Menghimpunkan segelintir puak-puak yang mengaku mereka adalah warga Malaysia yang kini berada di luar negara dan menyatakan bahawa mereka turut sama menyokong agenda puak-puak yang berdemo di Sogo.

Dari pemerhatian MMI , puak-puak ni tengah berusaha untuk menanam rasa benci di kalangan rakyat Malaysia terhadap kerajaan.Dengan harapan akan berlakulah kebangkitan rakyat , istilahnya The People Army atau tentera rakyat seperti mana yang berlaku di medan Tahrir atau tempat-tempat lain di dunia.

Harapannya akan runtuhlah kerajaan sedia ada dan diganti dengan sebuah kerajaan yang bagi mereka akan jauh lebih baik dan hebat daripada kerajaan hari ini.

Persoalan mudah , siapa agaknya kerajaan itu ?

Hati-hati gang !

MMI

7 comments:

  1. Banyok tu jerrrr.....elok angkut semua lam.blak maria babi....babi

    ReplyDelete
  2. AWAS agenda jahat DAPig yang mahu menjatuhkan Kerajaan Melayu dan hak2 Raja2 Melayu, Bangsa Melayu, Agama Islam dan seterusnya hak2 Bumiputera lain.

    DAPig adalah parti kimak yang mengkhianati negara di persada dunia. Dibiayai oleh tawkey2 berbillion2 yang setelah hidup kaya raya sampai 100 keturunan pun duit tak habis tetapi sekarang nak menghancurkan Kerajaan yang telah menjayakan mereka.

    Kenapa? Sebab puak2 cinapek DAPigs ni tidak akan bahagia selagi segala galanya belum menjadi milik mereka. TAMAK haluba adalah naluri mereka.

    CINAPEK DAPIG MEMANG CELAKA!

    Woi, apek celaka, lain kali buat demo di Pulau Pinang pulak lah!!!! Balik2 peniaga2 Melayu yang menjadi mangsa,

    ReplyDelete
  3. Kebanyakkan yg mengepalai adalah melayu..bangang..buat depan sogo,jln tuanku ab rahman...kenapa sial sial ni tak buat kat kawasan petaling street atau jalan bukit bintang...wahai melayu pengkhianat..isytiharkan diri kamu bukan rakyat malaysia secara terbuka dan mohon JPN lucutkan taraf kewarganegaraan kamu..pilih negara yg baik untuk kamu..Lebih baik kamu berambus dari sini daripada hidup menyusahkan ramai rakyat malaysia yg ingin kan keharmonian...

    ReplyDelete
  4. kalau kerajaan monyet yang memerintah ikut undang2 rimba lah..

    ReplyDelete
  5. Kesian, sewa kedai depan sogo sebulan lebih RM100,000. Ada kedai yg sewa sampai RM450,000 sebulan. Bayangkan kerugian kalau sehari tak niaga.

    ReplyDelete
  6. Klu anwar tak dlm penjara..mgkin dia bengong nak buat demo ker tak!!!!
    Buat demo...seolah2 dia sayangkan tun m yg pernah tendang dia kluar...Maklumlah..isu timbul n kusut angkara kritikan terbuka tun m thdp najib mengenai 1mdb.
    Tak buat demo nanti org kata dia sayangkan najib...alahai bengong nya.....
    Jadi yg pegi demo adalah macai2 yg kebengongan....hehehe

    ReplyDelete
  7. Blogger Haramjaddah Pukimak Din Tyrtle, OutSyed The Box, Kadir Jasin, Zamkata, apanama, putra merdeka, Celah Gelegar, The Sense Credibility and Accountability, Jelapang, KZO. Sungai Rapat Online.

    Mulai hari ini Blogger Banggang, Bahalul, Pukimak waiima Haramjaddah nie semua BoLEH Declare Blog masing2 sebagai Blog Macai Mahathir Mudah Lupa a.k.a. Nyanyok, seterusnya letakkan diri masing-masing sebaris dengan Blog Pembangkang pro Pakatan Rakyat.

    Ini kerana Blogger Banggang ini terlalu mendokong Mahathir Mamakkuty yang secara terang-terangan menyokong apa jua agenda CINA DAPIGS.

    Blogger Banggang ini, JANGANLAH KAMU SEBUT ATAU MENULIS TENTANG PERJUANGAN ORANG MELAYU LAGi.

    Kamu semua adalah Mamak Haramjaddah yg baru kenal keyboard. Selamat Maju Jaya dengan tugasan Baru Menaikkan Bangsa Cina di tanah Melayu ini.

    Sesungguhnya Kamu semua lebih HINA drp Kelab Greenboc, MSO, Anak Sungai Derhaka, MSO, Ameno World, Omak Kau, Aspan Alias, Shahbuddin, Tranungkite Online, Bloglist, Kedahlanie.info. Blogger Pro Pakatan Rakyat walau macammana pon keadaan kedudukan Parti PAS, DAP, PKR, tapi mereka tetap mendokong dasar kepartian mereka, menulis menenangkan ahli, menguatkan saf parti.

    Kecuali Blog Tranungkite yang cenderong pd PAS, Omakkau yg menuju kearah keadilan sejati, Manjung Mari tetap PAS di hati.

    Blogger Banggang, tukar LOGO sokong Mahathir yang Sokong Cina, takut kalau Bisness Cina Bangkrap, takut Cina hilang kuasa ekonomi.

    Blogger lain teruskan kerja, blogger pakatan kerja pakatan, blogger pro kerajaan teruskan kerja murni anda. suatu hari rakyat akan sedar, siapa Mahazalim, Mahacelaka, MahaFiraun Mahathir Mamakkutty.

    ReplyDelete

Labels