Followers

Sunday 13 April 2014

Penduduk P.Pinang Bantah Kenaikan Tarif Air


Nampaknya tindakan Rejim DAPigs untuk sekali lagi makan duit rakyat mendapat bantahan banyak pihak.Terbaru siang tadi di Seberang Perai Pulau Pinang , kalau sebelum ini Guan Eng cuba makan duit rakyat dengan keputusan untuk mengenakan caj sewa bilik hotel kini tarif air yang turut mahu di naikkan menyebabkan penduduk Pulau Pinang tidak lagi mampu berdiam diri.

Kira-kira 50 orang penduduk Penaga Kepala Batas hari ini mengadakan bantahan secara aman membantah keputusan kerajaan negeri Pulau Pinang untuk menaikkan kadar tarif air.

Kumpulan penduduk terbabit yang memperkenalkan diri mereka sebagai anak Penaga jelas tidak senang dengan keputusan terbabit memandangkan kenaikan harga air bakal menyebabkan rakyat khususnya di kampung-kampung dan penduduk luar bandar terbeban.

Kebanyakkan penduduk khususnya di sekitar Penaga terdiri daripada mereka yang berpendapatan rendah dan bekerja sendiri.

Menurut jurucakap kumpulan terbabit saudara Mohd Shukor Bin Mohd Yusof dalam kenyataan medianya berkata sekiranya setiap keluarga memiliki bilangan ahli keluarga melebihi 5 orang maka penggunaan air sudah semestinya meningkat , justeru kenaikan tarif air yang telah di persetujui oleh kerajaan negeri Pulau Pinang bukan sahaja membebankan mereka tetapi juga kebanyakkan penduduk serta warga marhain di Pulau Pinang.Baca Seterusnya

Guan Eng mungkin melihat tindakan ini hanya melibatkan segelintir penduduk di kawasan Penaga , tetapi MMI yakin bantahan berterusan akan membuktikan betapa kerajaan negeri sebenarnya jauh lebih zalim.Kepada penduduk di kawasan lain , inilah masanya sahut tindakan rakan-rakan anda di Penaga !

Lakukan bantahan segera kerana Rejim DAPigs ini perlu di ajar !!!!

MMI

1 comment:

  1. muka yang bantah rata-ratanya muka melayu..mana muka kapir cina..takkan cina mau bantah..LIM TOKONG adalah segalanya..
    PRU 14 apalagi melayu PENANG..sokong la LAGI LIM TOKONG untuk PERUBAHAN..dah nampakkan apa yang LIM TOKONG nak UBAH sekarang!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Labels