Followers

Thursday 8 May 2014

Berani Ka Mat Sabu Berdepan Guan Eng ??


Agak-agak ampa boleh ker adegan bisik-bisik semacam ni berlaku sekali lagi ? Mat Sabu bukan main lagi berbisik pada si Guan Eng tu dan Guan Eng pula bukan main lagi tadah telinga nak dengar apa kawan baik dia nak kata.

Tapi rasanya itu dulu , sekarang ni mungkin adegan sebegini susah nak berlaku.Kalau berlaku juga alamat dia Mat Sabu ni ampa semua boleh anggap sebagai pengkianat dalam PAS.

Sebab apa MMI kata macam tu ?

Cerita dia di waktu pemimpin PAS Kelantan begitu komited dalam cadangan mereka untuk melaksanakan undang-undang hudud , si Guan Eng ni buat kenyataan bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang tidak akan sesekali melaksanakan undang-undang tersebut.

Detail dia ampa boleh baca kat SINI 

Kiranya menentang betoi-betoi sekarang ni , tapi MMI tak terkejut sangat lah sebabnya Guan Eng dengan suku sakat DAPnya sejak dari awal lagi dok penanya puak-puak PAS ni.

Apa pun MMI tak mau cerita banyak sangat pasai tu cuma nak tanya apa yang PAS boleh buat sekarang ?

Khususnya PAS Pulau Pinang dan juga Mat Sabu selaku Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang yang telah di lantik oleh Presiden parti PAS baru-baru ni.

Ini bukan soal main-main , ini soal dasar parti dan perjuangan yang sering di laung-laungkan selama ini sampaikan habis orang-orang UMNO di kafirkan.

Sejauh mana Mat Sabu dan pemimpin PAS Pulau Pinang berani berdepan dengan Guan Eng ?

Bila nak atur perjumpaan bantah keputusan Guan Eng tu ?

Last sekali keputusan Guan Eng tu di buat setelah semua pihak dalam Pakatan Rakyat di panggil ker ?

Kalau tidak maksudnya Guan Eng dengan DAP tak pernah pandang ampa pun !!!

Kalau di panggil memang Mat Sabu dengan puak PAS haram jadah !!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels