Followers

Tuesday 1 July 2014

RAKYAT Merungut TOKONG Di Bina Atas Tanah AWAM Tanpa Kelulusan


Wah semakin menjadi-jadi sekarang ni , kalau tak silap sejak dari dulu lagi setiap kawasan perumahan tidak pernah memiliki atau dibina tokong.Kini semuanya boleh berlaku di Pulau Pinang sebuah negeri di bawah Rejim DAP.

Tak pasti pula apa yang pimpinan Melayu dalam PKR dan PAS buat , menengok saja mungkin !!

Berdasarkan sumber diberitakan terdapat isu yang kini menjadi perbualan banyak pihak khususnya orang Melayu dan Islam berikutan terdapat satu kawasan perumahan di Simpang Ampat Pulau Pinang kini bakal mempunyai tokong tersendiri.

Projek tersbeut dikatakan sudah siap hampir dua tahun yang lalu dan pihak pengurusan taman perumahan tersebut yang majoritinya cina DAP kini sedang membina tokong.Struktur untuk meletakkan tokong sudah hampir 90% siap seperti dalam gambar.


Walaupun mendapat bantahan daripada penduduk Islam di kawasan tersebut mereka tidak memperdulikan langsung bantahan tersebut.Malahan pembinaan tersebut dilakukan di atas tanah awam betul-betul berhampiran dengan pondok pengawal.

Sepatutnya tanah tersebut tidak boleh digunakan untuk membina tokong kerana itu adalah kawasan awam malah pembinaan tokong tersebut juga tidak mendapat kebenaran daripada pihak MPSP.

Bantahan penduduk Islam langsung tidak dilayan seolah-olah sengaja mahu mencetuskan provokasi selain daripada cubaan mengugut supaya penduduk Islam tidak membesarkan isu ini.

Mungkin apa yang mereka mahu orang Islam tahu adalah kawasan tersebut adalah hak mereka dan mereka berhak melakukan apa sahaja.Kalau Melayu dan Islam tak suka boleh berambus !

Pihak yang berwajib tolong lakukan sesuatu khususnya pihak MPSP jangan pula kecut teloq sebab kes ni melibatkan orang cina di Pulau Pinang.

Sebelum ni isu roboh gerai kemudian azan kini tokong pula !! lepas ni apa pula agaknya ??

MMI

1 comment:

  1. Padan muka melayu Penang..kerana bijak memilih pemerintah

    ReplyDelete

Labels