Followers

Friday 15 August 2014

15 BARUA DAPigs Mengaku Wakili Pengundi & Rakyat Selangor ?!!


DAP kelihatan sangat terdesak untuk menggulingkan Khalid Ibrahim dan bimbang seandainya keseluruhan kabinet Kerajaan Negeri Selangor terdiri daripada orang Islam dan mengancam perniagaan-perniagaan haram mereka, cuba menggerakkan gelombang demonstrasi.

Bagaimanapun, demonstrasi yang hanya dihadiri lebih kurang 15 orang lelaki dan wanita berbangsa Cina, kurang mendapat sambutan. Paling menarik sekali ialah apabila sebahagian besar daripada mereka merupakan Cina warga asing yang diupah oleh DAP untuk berdemonstrasi berdasarkan kepada rupa paras, gagal faham Bahasa Melayu serta sangat biadap terhadap anggota penguatkuasaan yang sedang bertugas.

Demonstrasi tersebut berlangsung antara jam 12:30 sehingga 12:55 tengah hari di hadapan pintu masuk utama bangunan SUK. Wakil pendemonstrasi tersebut mendakwa mereka adalah ahli-ahli NGO Selangor dan hanya mahu mengadakan demonstrasi secara aman mendesak Khalid Ibrahim melepaskan jawatan Menteri Besar.

Ketua kumpulan demonstrasi tersebut dikenali sebagai Ng Yap Wah yang menganggotai sebuah NGO yang membela Teoh Beng Hock kononnya selain mengelabui persepsi masyarakat tentang pembunuhan diri oleh Teoh Beng Hock dalam usaha menutup rasuah serta penyelewengan yang dilakukan oleh Ean Yong Hian Wah serta beberapa orang Ahli Majlis MPKJ.

Paling menarik apabila beberapa orang pendemonstrasi cuba ditemuramah dan bertanyakan, apakah nama ibu negeri Selangor. Tiada seorang pun yang dapat menjawab, malah NG Yap Wah yang ditanya juga, barangkali cuba berseloroh walaupun berwajah serius, menyatakan ibu negeri Selangor adalah KELANG!

Demonstrasi yang dibuat tidak mendapat sambutan di mana 15 orang yang hadir dan mendakwa mewakili 15 NGO serta pengundi Selangor, gagal memberikan jumlah keahlian NGO yang mereka wakili. Kesukaran mereka memahami Bahasa Kebangsaan malah, keresahan apabila ditanya selain terlalu kerap memandang ke arah Ng Yap Wah dan pertuturan mereka dalam Bahasa Mandarin yang pekat Mandarin Chinanya, menunjukkan mereka bukanlah warganegara Malaysia.

Tanpa penyertaan ahli-ahli PAS dan PKR, demonstrasi tersebut tidak berkesan langsung. Penganjur demonstrasi tersebut dipercayai didalangi oleh DAP Kelang dan Kapar yang cuba mengambil kesempatan dalam kemelut isu Menteri Besar Selangor selain kebimbangan penguatkuasaan anti maksiat akan dipertingkatkan selepas barisan Exco Negeri Selangor kesemuanya adalah dari PAS.sumber 

MMI

2 comments:

  1. jika pkr roboh maka dap turut patah segala agenda mereka. Sultan sudah guna kuasa keatas jajahan takluknya. DAULAT TUANKU.

    ReplyDelete
  2. Kelemahan Immigresen...konpom cina cina sial tu dari CHINA....Apa lagi...takkan setakat tenguk aje KDN

    ReplyDelete

Labels