Followers

Wednesday 27 August 2014

Si CELAKA Di HADAPKAN Ke Mahkamah Pagi Tadi


Akhirnya si bangsat Rayer ni dihadapkan ke mahkamah kerana keceluparan mulutnya menhina orang Melayu sebelum ini.Diharapkan proses perundangan dan kehakiman kali ni buat kerja betul-betul , rakyat di seluruh negara mahu melihat bangsat ini di kenakan tindakan sekeras-kerasnya.

Kena ingat tu sekeras-kerasnya jangan pula nanti selesai luaq mahkamahlah , buat permohonan maaflah dan macam-macam lagi yang ada sebut lah.

Lepas tu hukuman biaq setimpal gang , jangan pula denda RM1 ribu dengan berkelakuan baik selama 6 bulan .... Tak jadi bro , bangsat macam ni mau kena 15 tahun penjara !!! 

Ada sapa-sapa setuju ???
Adun Seri Delima, R.S.N Rayer hari ini mengaku tidak bersalah di Makhamah Sesyen P.Pinang diatas kesalahan di bawah Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Zulhazmi Abdullah  sebentar tadi. Beliau yang diwakili oleh Gobind Sing Deo dilihat tenang ketika pertuduhan dibacakan terhadapnya. Selepas selesai pertuduhan dibacakan, beliau meminta untuk dibicarakan dia atas kesalahan yang disabitkan terhadap dirinya itu. Beliau sebelum ini didapati telah mengeluarkan perkataan UMNO celaka di dalam satu ceramah ketika Pilihanraya Kecil Bukit Gelugor bertempat di Jalan Delima sehingga membangkitkan kemarahan ahli-ahli UMNO khususnya di P.Pinang sehingga membawa kepada satu kes kekecohan yang tercetus di DUN P.Pinang sebelum ini. Turut kelihatan beberapa pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat yang datang memberi sokongan terhadap Adun tersebut. Antara yang hadir ialah, Ketua Menteri P.Pinang, Lim Guan Eng, Yang Dipertua MAIPP, YB Malik Kassim,YB Phee Bon Poh dan beberapa lagi pemimpin DAP. Hakim Mahkamah Sesyen Zulhazmi Abdullah telah membenarkan ikat jamin RM3,000 dan menetapkan 17 Oktober ini untuk tarikh sebutan semula kes melibatkan Adun tersebut.sumber 
MMI

1 comment:

  1. HE IS REALLY ONE OF THE PARIA IN MALAYSIA SHOULD BE CHARGE EARLIER NOT TODAY........

    ReplyDelete

Labels