Followers

Saturday 29 November 2014

Pembohongan UMNO - Datuk Omar Faudzar Jawab Tuduhan Guan Eng


Baru-baru ini portal pro-pembangkang The Malaysian Insider telah memuatnaik kenyataan daripada Lim Guan Eng , Ketua Mentri Pulau Pinang yang menuduh Perhimpunan Agung UMNO 2013 sebagai satu pembohongan demi untuk menimbulkan kebencian agama dan kaum terhadap orang bukan Islam.

Dalam kenyatan tersebut juga Lim Guan Eng ada menyebut bahawa Dauk Omar Faudzar dan Datuk Musa Sheikh Fadzir sebagai pemimpin UMNO yang telah mengkianati orang Melayu dengan menjual tanah-tanah milik Melayu untuk mengaut keuntungan.


Ekoran tohmahan tersebut (Klik Sini) Datuk Omar Faudzar hari ini menjawab tuduhan terbabit.

KENYATAAN AKHBAR KETUA UMNO BAHAGIAN BUKIT GELUGOR

Baru-baru ini Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ada mengeluarkan satu kenyataan menerusi artikelnya yang bertajuk 'Pembohongan UMNO' yang diterbitkan portal berita Malaysian Insider.

Di sini, saya ingin menafikan sekeras-kerasnya tuduhan dan tohmahan yang dilemparkan oleh Lim Guan Eng terhadap saya dan Datuk Musa Sheikh Fadzir dalam artikel terbabit.

Saya merasa amat malu dan merasakan tuduhan berbaur fitnah daripada Lim Guan Eng dalam artikel terbabit sudah merosakkan reputasi saya dan syarikat, Maison Heights Sdn Bhd.

Meskipun penjelasan sudah dibuat berkali-kali berhubung urus niaga yang dilakukan berkaitan penjualan tanah di Balik Pulau itu, namun Lim Guan Eng tetap memburukkan nama saya dan Datuk Musa Sheikh Fadzir dengan menggambarkan kami selaku pemimpin tidak bertanggungjawab dan tidak beretika.

Saya ingin menjelaskan bahawa transaksi urus niaga tanah di Balik Pulau itu adalah dibuat mengikut undang-undang Malaysia dan serta mendapat persetujuan daripada tuan tanah terdahulu. Ingin ditegaskan di sini bahawa transaksi tanah itu juga sama sekali tidak membabitkan tindakan menzalimi mana-mana pihak terutama orang Melayu, seperti yang sering digambarkan Lim Guan Eng.

Bagaimanapun ia dijadikan isu politik oleh Lim Guan Eng bagi meraih sokongan awam dan pada masa sama memalukan serta merosakkan reputasi saya. Saya menyifatkan perbuatan beliau sebagai sangat tidak bertanggungjawab.

Berikutan itu, saya sudah mengadakan perbincangan dengan peguam dan kami memutuskan untuk mengambil tindakan undang-undang yang sewajarnya kepada Lim Guan Eng berhubung perkara berkenaan dalam tempoh terdekat ini.

Terima kasih,

DATUK OMAR FAUDZAR
KETUA UMNO BAHAGIAN BUKIT GELUGOR.
PENGARAH MAISON HEIGHTS SDN BHD

No comments:

Post a Comment

Labels