Followers

Monday 2 February 2015

12 Perkara Yang Buat ANWAR Tak SENANG DUDUK !!!

Menghampiri keputusan kes liwat II DSAI ada 10 Feb ini, ada pihak cuba membina persepsi dia tak bersalah. 

Mereka berharap untuk guna sebagai alasan supaya dia dimaaf dan dibebaskan kemudian hari sebaik PR dapat memerintah.    

Persepsi yang dibina diharap boleh beri tekanan dan pengaruhi hakim untuk bebaskan Anwar. 

Ternyata usaha yang sia-sia kerana keputusan mahkamah bukan atas persepsi tetapi berdasarkan fakta dan prinsip-prinsip perundangan yang jelas. 

Berikut adalah antara 12 fakta yang tak membantu bebaskan Anwar:  

1. Laporan Dr Osman bin Abdul Hamid, Pusrawi yang konon tak ada penetrasi adalah palsu. Dr Osman berhenti memulakan pemeriksaan sebaik Saiful beritahu diliwat oleh seorang VIP dan mengaku TAK LAYAK periksa kes melibatkan jenayah lalu cadangkan pemeriksaan di HKL.

2. Dr Thomas Hoogland pernah menafikan Anwar tak berupaya meliwat seorang lelaki muda umur 25 tahun. Jika benar, kenapa Anwar boleh naik basikal bercuti di New Zealand baru-baru ini? Mereka yang sakit pinggang hanya berupaya berbongkok seketika bila naiki basikal.

Tambah lagi, Anwar berupaya berjoget atas pentas ceramah politik, mendokong serta menimang cucunya yang umur 10 tahun dan disuspek mengadakan hubungan seks dengan pelacur Cinadoll di dalam video dan anak muda lelaki dalam gambar.

3. Saiful diberi suit jenama mahal BRIONI dan ada bilik sendiri di pejabat ketika baru kerja kurang dari 2 bulan. Takkah penyokong Anwar tertanya-tanya tentang fakta kes ini?

4. Tambah lagi, Mahkamah Tinggi terima keterangan Saiful sebagai saksi berkredibiliti dan konsisten. Ia tak sama dengan saksi kes liwat pertama, Azizan bin Abu Bakar yang gagal beri tarikh yang tepat malah berubah-ubah.

5. Pembelaan tak bangkang keterangan datang dan pulang Saiful ke kondo. Bukti menunjukkan Saiful datang ke kondo menaiki van WKP5925, keluar dari kondo, dan akhirnya pulang dengan kereta WMK6. Tiada isu Saiful tak berada di kondo. 

6. DNA Anwar dijumpai 4 cm dalam dubur Saiful. Mahkamah Tinggi terima bukti 4 calitan swabs (cotton buds) ada semen dan sperma. Juga DNA dari 4 calit sama dgn DNA dari sampel tuala “Good Morning”, botol air dan berus gigi yang diguna Anwar ketika di lokap.

7. Tiada isu Saiful lambat buat report polis. Mahkamah rayuan menerima alasan yang diberi ketika dibicara di Mahkamah Tinggi.

8. Bahan bukti tak tercemar atau diubah (tampering). Hujah tampering oleh peguambela tak relevan. Pegawai penyiasat Jude Pereira hanya gunting sampul luar dan bukan plastic seal berisi bahan bukti yang perlu di seal mengikut prosedur dan piawaian yang ditetapkan.

9. DNA pada semen tak luput. Memang boleh terhapus atau turun kualiti tapi tahap penurunan adalah tak sama. Yang penting, para kimia dari Jabatan Kimia Malaysia dapat jumpa semen, sperma dan bakteria, dan DNA dapat diperolehi.

10. Keterangan Anwar dari dock tertuduh tak boleh diterima. Ia bukan keterangan yang kuat seperti keterangan bersumpah dari kandang tertuduh yg boleh disoal balas dan boleh dianalisis.

11. Peguam bela gagal kemukakan 13 saksi dalam permohonan dan nama telah diberi pada awal-awal proseding. Tanpa alibi, Anwar tak boleh sangkal dia tak berada di kondo kejadian atau bersama keluarga seperti dikatakan Wan Azizah. 

12. Pakar DNA pembelaan bukan pakar. Sepanjang perbicaraan, saksi 'pakar' hanya memberi pendapat dan bukan kepastian. Mereka sebenarnya bukan pakar bidang DNA.

SELAMAT BERISTIREHAT DAN MUHASABAH. BERTAUBATLAH ANWAR!!! sumber


Ramai yang dok menanti penuh sabar keputusan kes mahkamah melibatkan peliwat paling lama dalam sejarah perundangan negara.

MMI

1 comment:

  1. Apsal saiful x lawan..xkan la orang tua mcm anwar pun xleh nak lawan..ni siap sapu ky jelly lg..mmg bodoh betul la ahli umno ni..

    ReplyDelete

Labels