Followers

Sunday 29 March 2015

ZOMBIE Dalam PAS !!

Gambar sebelah menunjukkan penyokong-penyokong PAS yang berhimpun di salah satu PRK sebelum ini.

Pastinya bila disebut PRK maka gerombolan ini hadir dari segenap penjuru negara untuk menyatakan sokongan kepada calon mereka.

Satu perkara biasa yang sering berlaku dalam setiap PRK sama ada di kem kerajaan mahupun pembangkang.

Namun yang menjadi misteri hari ini adalah di mana kelibat mereka-mereka ini ? Rasanya dalam mana-mana program melibatkan Pakatan Haprak (kini) gerombolan semacam ini sudah tidak lagi kelihatan.Ramai yang tertanya-tanya ke mana mereka menghilang ?

Rasanya mungkin persoalan di atas terlalu mudah untuk dijawab memandangkan ramai sedia maklum bahawa pergeseran politik peringkat tertinggi dalam Pakatan Haprak kini sedang berlaku.Lihat sahaja bagaimana bongkaknya DAP melayan PAS sampaikan ada dikalangan pimpinan DAP sendiri yang sudah membuka mulut supaya PAS segera meninggalkan Pakatan Haprak.

Tak cukup dengan itu DAP semakin lantang apabila membiuat kenyataan rasmi memutuskan hubungan dengan Presiden PAS Hadi Awang !

Fuh kalau diikutkan maka tamatlah riwayat PAS bersama Pakatan Haprak tetapi yang lebih misterinya PAS sehingga ke hari ini masih lagi bersama Pakatan Haprak ! 

Presiden dah kena maki dan hina pun PAS masih setia bersama Pakatan Haprak ? Apa hal ?

Oh rupa-rupanya DAP memutuskan hubungan hanya dengan Presiden PAS bukan dengan parti PAS !

Satu strategi kasar tapi tapi penuh dengan muslihat dan jika pimpinan serta penyokong PAS yang pro kepada Hadi Awang tidak melakukan sesuatu maka PASTI PAS selepas ini akan tinggal nama.PAS selepas ini akan berubah wajah menjadi sebuah parti sekular yang lebih mementingkan kedudukan dan kuasa politik daripada prinsip serta pendirian parti.

Kenapa DAP begitu berani dan lantang dalam hal ni ?

Hahaha tak perlu fikir sangat , lihat sahaja proses pemilihan parti yang telah mengangkat Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden.Disitu sahaja kita sudah dapat melihat bagaimana kempen dan gerakan untuk menyumbat parasit berjiwa DAP ke dalam PAS telah berjaya.

Bertitik tolak dari situlah maka proses pengembangan parasit-parasit lain mula digerakkan sehingga hari ini kedudukan Presiden parti sendiri pun tergugat !

Kalau kita amati senario terkini , hanya kumpulan ulama dalam PAS sahaja yang menjadi benteng kepada pertahanan Hadi Awang selaku Presiden parti berdepan dengan gerakan terancang ahli dan sahabat dalam Pakatan Haprak.

Yang lain mana ? Jangan lupa sebahagian besar sudah pun terlibat secara drastik dengan PASMA agen DAP dalam PAS yang telah dipersiapkan untuk menawan PAS pada bila-bila masa sahaja.Segelintir lagi berdiam diri kerana bersetuju dengan proses untuk merubah perjuangan PAS menjadi sebuah parti sekular seiring dengan perjuangan DAP mencapai matlamatnya sama rata.

Sebahagian kecil pula masih bersimpati dengan manusia bernama Anwar Ibrahim dan kekal menjadi penyokong kuat kepada politik anak beranak ini atau dalam bahasa mudahnya mereka yang termakan budi dengan peliwat.

Selebihnya masih terpinga-pinga , apak yang sedang berlaku dalam PAS ?

Berdasarkan maklumat ada sebahagiannya ditipu hidup-hidup oleh pimpinan yang pro kepada PASMA dan Pakatan Haprak bahawa tidak ada apa yang perlu dibimbangkan kerana Presiden dan parti berada dalam keadaan yang baik.Apa yang dihebohkan diluar itu adalah propaganda UMNO yang mahu melihat PAS berpecah.

Kenapa begitu bodoh dan tolol puak-puak ni sampai hal semacam ini pun boleh percaya ?

Hihihi semua tu berlaku disebabkan doktrin DAPigs dan Pakatan Haprak kepada penyokong-penyokong PAS supaya jangan sesekali mempercayai apa yang disampaikan oleh media perdana dan media-media alternatif pro UMNO dan Barisan Nasional.

Kesannya ? Hari ini Presiden PAS hanya dipertahankan oleh kepimpinan ulama yang dilihat mampu ditumbangkan oleh kumpulan yang pro kepada Pakatan Haprak.

Mana perginya yang lain ? Keliru ? Tak faham ? Hilang punca ?

Sama ada suka atau tidak , keputusan DAP memutuskan hubungan dengan Presiden Hadi Awang samalah ertinya dengan memutuskan hubungan dengan parti PAS.Hanya mereka yang dungu dan tidak punya maruah sahaja yang sudi melihat serta membiarkan perkara seumpama ini berlaku tanpa melakukan apa-apa.


Adehh inilah natijahnya apabila PAS terlalu lama mengabaikan ahli sendiri sehingga akhirnya ahli-ahli itu berubah sifatnya menjadi ZOMBIE yang hanya berkeliaran dalam siri-siri ceramah dan pentas politik.

Langsung tak boleh fikir !!

Psst teringat cerita Mamat Khalid .. Otakkkk !! Otakkkk !! Otakkk !!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels