Followers

Tuesday 19 May 2015

Guan Eng Jadikan Azizah BONEKA Pakatan Rakyat !

Baru sahaja Wan Azizah mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen dan dalam masa yang sama diangkat pula sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat , beliau dah mula kena libas.

Siapa lagi yang libas kalau bukan GodFather dalam Pakatan Haprak DAP !

Daripada apa yang MMI tahu , sejurus selepas Wan Azizah dipilih sebagai Ketua Pembangkang yang baru , beliau sudah mula berkira-kira untuk menubuhkan Jawatankuasa Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat.Satu kabinet bayangan atau boneka untuk menggulakan rakyat kononnya mereka adalah pemimpin yang begitu prihatin dengan nasib rakyat.

Namun apa yang diusahakan oleh Ketua Pembangkang ini nampaknya langsung TIDAK DIPERSETUJUI oleh DAP khususnya Lim Guan Eng.

Lebih menarik lagi , Guan Eng dengan angkuh telah menubuhkan kabinet bayangan DAP sendiri dan antara alasannya adalah cadangan ketua pembangkang itu tidak lagi dilihat praktikal untuk dilaksanakan.

"Ia tidak lagi praktikal untuk dilaksanakan. Lebih baik setiap parti mempunyai Kabinet bayangan masing-masing," katanya pada sidang media di Parlimen hari ini.

Selain dari itu beliau tidak yakin Kabinet bayangan Pakatan Rakyat akan menjadi kenyataan berikutan keengganan Hadi untuk berbincang dengan rakan sekutunya berhubung beberapa perkara sebelum ini.

"Dia tidak meminta pandangan kami, malahan dia tidak berunding dengan pemimpin PAS sendiri. Jadi, bagaimana kami dapat bekerjasama?

Nampakkan ? 

Mereka sering mengaku bahawa pakatan yang dibentuk itu mampu melakukan sesuatu bahkan jauh lebih baik daripada kerajaan sedia ada hari ini (BN) namun hakikatnya sesama sendiri pun tidak pernah sependapat.

Yang lebih menghairankan adalah bagaimana penyokong PAS masih lagi taksub dengan pakatan yang dibentuk memandangkan kedudukan Presiden PAS sendiri pun dipertikaikan ?

Manakala dalam hal Ketua Pembangkang pula , apakah status Wan Azizah ? 

Jika saranan dan cadangan Ketua Pembangkang yang dipilih kononnya atas dasar keupayaan itu pun di tolak mentah-mentah oleh Guan Eng dan DAP , adakah perlantikan Ketua Pembangkang hari ini benar-benar relevan ?

Dari pengamatan MMI , kehadiran Wan Azizah selaku Ketua Pembangkang tidak ubah sekadar BONEKA kepada DAP dalam mencorak struktur politik negara mengikut acuan dan kehendak DAP !

Kita tahu pendekatan DAP yang mahukan kesamarataan dan ianya dilihat menjadi pendirian parti itu dalam setiap kempen politiknya.

Malah tanpa kelibat Anwar Ibrahim yang selama ini menjadi kambing hitam untuk penguasaan empayar Lim dalam Pakatan Rakyat , sokongan terhadap Wan Azizah bolehlah diandaikan sebagai sokongan bersyarat !

Ini berdasarkan kepada apa yang sedang berlaku , Wan Azizah sebagai Ketua Pembangkang pun dilihat tidak akan mampu untuk mengawal atau memimpin para pimpinan DAP dalam Pakatan Rakyat tanpa tunduk dan akur kepada pengaruh politik DAP !

Dan rasanya tidak salah kalau semua yang diatas itu menjawab persoalan kenapa tidak ada seorang pun pemimpin daripada PKR mahupun PAS yang berani bersuara mempertikaikan kenapa berlakunya nisbah 1:32 dalam isu pemilikan rumah mampu milik di Barat Daya Balik Pulau , Pulau Pinang !



Buka mata seluas-luasnya dan MMI yakin anda akan dapat melihat dengan jelas siapa sebenarnya yang menguasai Pakatan Rakyat !!

MMI

2 comments:

  1. sorang ja melayu?
    Mampuih la mcm tu.. Dah nmpk dah.. 'ini negeri cina punya' versi lge..
    Bhgn pertanian plak tu.. Kesian dap mainkan melayu..

    ReplyDelete
  2. itu kabinet bayangan dap kahhkahhh melayu pr mentah2 kena tipu padan muka mana yg guling2 atas jalanraya mana yang suka buat2 mati mana yang suka tunjuk kemaluan sendiri yang kesot tu kaaahhkaahh bahalol

    ReplyDelete

Labels