Followers

Friday 31 March 2017

Akhirnya SPRM Bertindak Terhadap Teresa Kok


Akhirnya pejabat Ahli Parlimen Seputeh daripada DAP diserbu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini, dipercayai susulan dakwaan salah guna dana Yayasan Warisan Anak Selangor (Yawas).

Dua pegawai SPRM dilaporkan tiba di pejabat itu kira-kira jam 11 pagi dengan membawa waran geledah dipercayai susulan laporan dibuat Pengerusi Gabungan NGO Malaysia, Datuk Seri Jamal Md Yunos berhubung penyelewengan dana YAWAS yang sebelum ini dinafikan oleh Teresa Kok.

Portal Berita Harian melaporkan sumber SPRM ketika dihubungi mengesahkan serbuan itu tetapi enggan mendedahkan butiran lanjut mengenainya. 

Pada 16 Mac lalu, Jamal hadir ke pejabat SPRM Selangor di Wisma PKPS Shah Alam untuk membuat laporan selepas mendakwa Kok menyeleweng dana YAWAS. Jamal turut membawa dokumen berkaitan yang didakwanya bukti penyelewengan terbabit.

Dalam artikel yang disiarkan oleh MMI sebelum ini , isu penyelewengan YAWAS ini sudah pun mendapat perhatian BN Selangor.

Pengerusinya Tan Sri Noh Omar berkata pihaknya menerima banyak aduan daripada orang ramai yang tidak berpuas hati tentang pengurusan dana SMUE hingga ramai yang belum menerima dana khairat kematian di bawah skim itu.

Disebabkan itu BN Selangor melancarkan ‘Ops Yawas’ bertujuan mengajak semua pihak di Selangor membuat laporan kepada pihak berkuasa berhubung dakwaan berlaku penyelewengan dana Skim Mesra Usia Emas (SMUE) oleh kerajaan Selangor.Baca selanjutnya di SINI 


Teresa walaupun dah kantoi baru-baru ini masih lagi menafikan dakwaan dirinya menyalahgunakan dana dan sedang mempertimbangkan tindakan undang-undang terhadap mereka yang membuat dakwaan itu.

Bagi MMI "simple" dah ada orang buat laporan maka SPRM dah buat kerja mereka , selebihnya kita sama-sama tunggu apa perkembangan selanjutnya nanti sebab Datuk Jamal sebelum ini selain membuat laporan beliau juga sudah menyerahkan dokumen berkaitan yang didakwanya bukti penyelewengan terbabit.

Well Teresa jangan dok buat hero bagi kerjasama dalam siasatan sebab apa yang sedang berlaku ni sudah pun memberikan kesan kepada si Azmin Menteri Besar Selangor khususnya pentadbirannya di Selangor yang sudah tercalar teruk.

Ops MMI lupa Azmin lebih suka jaga Teresa daripada jaga PAS !!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels