Followers

Thursday 13 July 2017

Pegawai Khas Adun DAP Di Dakwa Cabul Pelayan Pusat Hiburan , Mana Pemimpin DAP ???


Apa sudah jadi ?? Bukankah para pegawai dan semua kakitangan yang terlibat dengan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang perlu mematuhi protokol tertentu khususnya dalam hal sebegini ?

Malah kalau kita lihat dalam isu perjuangan hak wanita khususnya pimpinan DAP adalah antara mereka yang terlibat secara serius mempersoalkan sebarang usaha menjadikan wanita sebagai mangsa.

Lihat dalam isu membabitkan putar belit media terhadap perbahasan YB Ahli Parlimen Tasek Gelugor berkenaan RUU Kesalahan-Kesalahan Seksual terhadap Kanak-Kanak 2017 di Dewan Rakyat tempoh hari.

Pimpinan DAP bukan sahaja sanggup turun ke Tasek Gelugor berdemo tetapi membawa isu tersebut di Sidang Dewan Undangan Negeri dan mengusulkan tindakan pecat terhadap YB Shabudin Yahaya.

Baca artikel berkaitan di bawah ;



Jika isu putar belit itu boleh mendapat reaksi dan perhatian yang begitu serius dari kalangan pimpinan DAP maka dalam isu pegawai khas Adun DAP yang didakwa mencabul seorang wanita wajar mendapat perhatian yang lebih.

Merujuk kepada dakwaan cabul tersebut ;

Polis Pulau Pinang akan menyiasat dakwaan seorang bekas ahli majlis perbandaran mencabul seorang wanita yang baru memulakan tugas sebagai pelayan di sebuah pusat hiburan di Lebuh Pantai di sini, Khamis lalu.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Anuar Omar berkata lelaki terbabit dan wanita berusia 26 tahun itu akan dipanggil hari ini memberikan kenyataan.

“Kes disiasat di bawah Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan dengan niat mencabul kehormatan,”

Sumber yang rapat dengan penyiasatan kes itu berkata orang yang menjadi sasaran laporan polis itu kini bertugas sebagai pegawai khas kepada seorang Adun dan berumur awal 40-an.

Sumber sama berkata lelaki itu yang dalam keadaan mabuk membawa wanita itu ke kawasan letak kereta, memeluk dan menciumnya, sebelum memaksanya melakukan seks oral.

Difahamkan kawasan tersebut dilengkapi dengan kamera litar (CCTV).

Wanita terbabit enggan menuruti kemahuan lelaki itu, sebaliknya merasa “terkejut, takut dan menangis”.

Lelaki “berbadan besar” itu kemudian menanggalkan seluarnya dan melakukan onani sehingga air mani terkena di peha wanita itu.

Lelaki itu kemudian cuba menawarkannya wang sehingga RM500 untuk bermalam dengannya, tetapi ditolak.FMT

Well mana pemimpin DAP ??? Kenapa bersikap "double standard" dalam isu kali ini ????

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels