Followers

Monday 30 October 2017

Penang Forum Dedah 6 Lagi Projek Di Kawasan Bukit Di LULUSKAN


Menurut pihak terlibat sebanyak 6 projek di kawasan bukit yang mempunyai risiko sama seperti yang berlaku di Lembah Permai, Tanjung Bungah telah diluluskan oleh Pihak Berkuasa tempatan (PBT).Satu pendedahan yang sebenarnya menuntut kerajaan DAP Pulau Pinang untuk tampil dan memperjelaskan kenapa projek sedemikian rupa masih lagi diteruskan ?

Apakah kali ini isu persetujuan puluhan agensi akan terus dijadikan sebagai perisai politik untuk menyelamatkan kerakusan kerajaan DAP menggadaikan tanah di Pulau Pinang ?

Ahli Penang Forum, Dr Kam Suan Pheng berkata sebanyak 55 blok melibatkan enam projek pembinaan di kawasan bukit dengan ketinggian 76 meter dan ke atas di negeri ini diluluskan sejak 2008 hingga 2015 oleh PBT.

Enam kawasan terlibat adalah Paya Terubong, Tanjung Bungah, Batu Feringghi, Balik Pulau, Teluk Kumbar dan Bayan Lepas.

Suan Pheng berkata perkara itu amat membimbangkan berikutan ia dibina di kawasan berisiko yang mana, pihaknya bimbang kejadian tanah runtuh di Tanjung Bungah, 21 Oktober lalu yang mengorbankan 11 nyawa berulang  selain kejadian tanah runtuh, masalah yang sering membelenggu penduduk Pulau Pinang adalah banjir yang kian membimbangkan dari tahun ke tahun.Seterusnya

Lebih teruk lagi, Kerajaan DAP Pulau Pinang yang sering mengaku berjiwa rakyat dan kononnya prihatin dengan permasalahan yang melanda warga Pulau Pinang dilihat tidak komited dalam isu yang dibangkitkan.

Buktinya dialog yang dianjurkan tersebut hanya dihadiri oleh seorang pimpinan DAP manakala mereka-mereka yang bertanggungjawab dalam hal berkaitan tidak hadir dan ini sudah tentunya mencerminkan kepada kita bahawa mereka bersikap lepas tangan.

Dialog Banjir Pulau Pinang: Masanya untuk Bertindak itu turut dihadiri hampir 200 peserta dengan menampilkan lima panel iaitu wakil Penang Forum, Datuk Agatha Foo; kontraktor, Aziz Noor serta wakil penduduk Tanjung Bungah, R Meenakshi dan wakil penduduk Bandar Baru Air Itam, K Suthakar.

Antara Adun yang hadir, Ketua Pembangkang, Datuk Jahara Hamid; Adun Pulau Betong, Datuk Dr Muhamad Farid Saad, Adun Teluk Bahang, Datuk Shah Headan Ayoob dan Adun Penanti, Dr Norlela Ariffin.

Ketua Pembangkang, Datuk Jahara Hamid berkata, pemimpin-pemimpin DAP sepatutnya hadir pada forum itu kerana Penang Forum telah membuat analisis, mengumpul data serta mengetengahkan kaedah-kaedah dan jalan penyelesaian terhadap isu itu.

“Namun pihak yang sepatutnya mengambil jalan untuk mengatasi permasalahan ini tidak hadir.

"Tidak ramai pemimpin (DAP) yang hadir pada forum ini. Oleh sebab itu saya nampak pendirian Ketua Menteri Lim Guan Eng yang menepis isu tanah runtuh yang berlaku di Tanjung Bungah baru-baru ini sebagai  kesilapan pemaju dari sudut teknikal. Mereka  tak mahu akui (kesilapan kerajaan negeri)," katanya kepada pemberita selepas sesi dialog itu.

So apa cerita Guan Eng ? Kenapa tak hadir dan bersemuka dengan rakyat ?

Takut orang tanya bab "Projek Khas" ka ????

MMI

4 comments:

  1. Dear brother and sister,

    I am Myanmar who working in Malaysia more than 10 years and I would like to explain about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. Therefore, recently I stayed at SASANARAKKHA BUDDHIST SANCTUARY (SBS), Taiping, Perak. I am very close with Ven. U Nandiya Maha Thero.

    My monk Ven. U Nandiya is very good heart and compassion to everyone in the world, also I heard when he stayed at Kuala Lumpur Buddhist Temple, he lends donation money to President of Temple (DATUK YIP KUM FOOK, MCA Gombak) with amount RM20,000.00 only and he said that money belong to Myanmar society in Malaysia.

    On the other hand, my monk said, also many things happened when he stayed there because committees always disturbing, I am very sadly about that matter, why committees are very poor and crooks. Others Temple, people come to Temple to respected Buddha and Monks, also give red packet to monks. Why this Temple, monks must give money to committees, this is opposite.

    If anyone receive or read this message, please inform to DATUK YIP KUM FOOK (president of Temple) to return that amount to my monk as soon as possible.

    My monk contact place:

    Ven. U Nandiya
    SASANA DAJA BUDDHIST TEMPLE
    49 Bombay Street, Lidcombe NSW 2141.
    Tel: (02) 9649-8124

    With kindness

    KO KO NAING
    Taiping, Perak, Malaysia
    Anyone visiting this Buddhist Temple must be careful with the committee members as they can suck your money and the president of the Temple is also more sucking monks’ money already, add and call the police to arrest Buddhist monks

    ReplyDelete
  2. We inform Buddhist devotees and non-Buddhists about Samnak Sambodhi, that YIP KUM FOOK is president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong because he is force Buddhist monks out of Temple, cheated Myanmar monk’s money and so on…..

    This is very bad Kamma in Buddhist, in past, present and future he will get more suffer and his life will fall into hell, next life he will become some animals, also will stay alone without any friends

    Ven. Piya Dhammo from Penang to visited and practice of Dhamma, this YIP KUM FOOK also forces him out of Temple and calls the police to arrest him, this YIP KUM FOOK is a very narrow mind, now many people about what YIP KUM FOOK has done for Buddhist monks (Buddha Sangha)

    Now police station Sentul and Breakfield police station look at him because fake house construction signature, this is YIP KUM FOOK planning, all people know….. https://www.sinarharian.com.my/article/171749/BERITA/Semasa/Jurutera-didenda-RM40000-palsukan-tandatangan

    By Tan Siong, Sg. Buluh

    ReplyDelete
  3. YIP KUM FOOK menghancurkan Sangha kerana dia memaksa Sami Buddha keluar dari Kuil dan kemudian mengunci kuil, juga memanggil polis untuk menangkap Sami Buddha, juga menggunakan samseng untuk memusnahkan Sami Buddha

    Ramai yang menyamannya di mahkamah, seperti steven Lee (saudara selayang Mall), pasar burung(ah Choy) En Lim Sg. Buluh and etc. juga dia menipu duit Sami Myanmar (Ven. Nandiya) lebih kurang RM20,000.00 tak pernah bayar balik tapi masih tak tahu.

    Datuk (Yip Kum Fook) ini sangat teruk seperti binatang; semua orang kena titah apa-apa kepada Yang di-Pertuan Agong (Agong) kerana malu seluruh Malaysia bergelar Datuk, kita akan perutusan kepada sultan Selangor

    Oleh, lee kepong

    ReplyDelete
  4. Anonymous31 July 2022 at 20:25
    Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK(叶金福) diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    Sekarang anak dia(叶君瀚 YIP JIUN HANN) jadi pengerusi MCA Gombak, sama juga sebab ayah ajar anaknya jalan sama, dan kedua-duanya pun tak malu dan masa sekarang orang boleh hantar mesej tahu dengan cepat, anda tak boleh lari dari orang gosip

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu

    ReplyDelete

Labels