Followers

Wednesday 24 January 2018

Istilah Terkini CAT - Corruption Accident Tragedy Memang Tepat !!


Tidak ada sepatah pun yang diucapkan oleh Tun Mahathir berkenaan isu skandal yang semakin melampau-lampau di Pulau Pinang !

Kalau bab nak memfitnah kerajaan pantang sikit suara dialah dulu dan terbaru pula persoal tentang hukum sembelih babi, MMI tak pastilah apa yang dia fikir tapi sebagai orang Islam rasanya tindakan Tun Mahathir tu dah mula melalut jauh sangat.

Inilah senario yang berlaku dalam kem pembangkang jauh sama sekali berbeza dengan apa yang berlaku dalam UMNO. Kalau kelemahan itu di sebelah mereka maka semuanya akan membisu bila sebelah kerajaan lebih dari kera dan ungka di hutan.

Apa yang berlaku dalam UMNO dan BN pula ?

Sedar atau tidak isu membabitkan hak milik tanah FELDA didedahkan sendiri oleh orang UMNO dan kerajaan turut bertindak dengan mengarahkan siasatan dilakukan dengan segera.

Puak pembangkang pula ambil kesempatan 'SPIN' isu nak tarik perhatian ramai sedang mereka lupa yang berusaha mengenal pasti kelemahan dan berusaha untuk memulihkan keadaan adalah hasil usaha orang UMNO dan kerajaan BN.

Cuma dalam hal tertentu sudah pastilah ada pihak yang bersalah, jadi serahlah kepada pihak berkuasa untuk tentukan... Apa masalahnya ?

Sama juga dengan isu membabitkan 1MDB dan lain-lain, kerajaan tak lepas tangan pun !

Apa jua yang pembangkang cakap sekalipun, REALITINYA merekalah yang lebih banyak beretorik sebab jika kita melihat kepada isu-isu yang dibangkitkan berkenaan pentadbiran dan pemimpin kerajaan DAP Pulau Pinang ianya jauh lebih dasyat dan bolehlah kita anggap sebagai GAGAL serta lebih banyak berpolitik !

Tapi ada kita nampak puak-puak pembangkang macam Tun Mahathir bersuara ?

Tak ada beb !!!! 

Sebab itu MMI sokong apa yang Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang kata Slogan Cekap, Telus dan Amanah (CAT) yang diperkenalkan Kerajaan DAP Pulau Pinang sudah bertukar kepada Rasuah (Corruption), Kemalangan (Accident) dan Tragedi (Tragedy).

Datuk Seri Zainal Abidin Osman, berkata demikian sewaktu mengulas mengenai urus tadbir kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Pakatan Harapan yang pada hari ini sedang berdepan dengan pelbagai skandal dan kepincangan pentadbiran yang diketuai oleh DAP.

"Kita lihat sejak kerajaan DAP Pulau Pinang memerintah banyak kes rasuah berlaku selain kes seperti tanah runtuh dan banjir. Sementara itu, tidak kurang juga tragedi kemusnahan yang berlaku di Pulau Pinang.

"Jadi, rasa CAT yang kononnya cekap, telus dan amanah perlu ditukar kepada Coruption, Accident and Tragedy'," katanya.

Sesungguhnya tepat sekali slogan CAT itu diubah sebab kerajaan DAP Pulau Pinang bukan sahaja rakus terhadap alam sekitar tetapi juga rakus dalam menggadaikan hak rakyat khususnya tanah-tanah di negeri ini.

Tidak cukup dengan itu sikap angkuh dan sombong pemimpin kerajaan DAP Pulau Pinang bukan sahaja telah menyebabkan rakyat menderita akibat tindakan bersifat 'double standard' tetapi juga telah menyebabkan nyawa menjadi pertaruhan.

Dan lebih teruk lagi Ketua Menteri sendiri terlibat dalam pertuduhan salah guna kuasa dan rasuah !!!!


MMI

No comments:

Post a Comment

Labels