Followers

Thursday 22 March 2018

Akhirnya Malaysia JAJAH Negara CHINA ! Mahathir Buat Apa ?


Akhirnya Malaysia yang dituduh oleh pembangkang dikepalai Mahathir bakal dijajah oleh negara China bukan sahaja membuktikan ianya tidak berlaku sebaliknya Malaysia kalau dikira berdasarkan perkiraan Mahathir dan kuncu-kuncunya sudah pun menjajah negara China.

Perkara ini dibuktikan apabila Lebuh Kuantan telah dengan rasminya dibuka di bandar Qinzhou, Guangxi.

Menurut laporan daripada beberapa portal menyatakan Lebuh Kuantan yang dirasmikan oleh wakil-wakil dari Majlis Perbandaran Kuantan ini berada di Taman perindustrian Qinzhou China-Malaysia Industrial Park (CMQIP) di bandar Qinzhou di China yang dimiliki 49 peratus oleh Malaysia.


Keluasan CMQIP ialah 3 kali ganda lebih besar dari Taman perindustrian Malaysia-China Kuantan Industrial Park (MCKIP) di Kuantan, Pahang yang dimiliki 51 peratus oleh Malaysia.

Lebuh Kuantan di Qinzhou ini merupakan projek timbal balas kepada Jalan Qinzhou di Kuantan sebagai penanda semangat program berkembar bandar-bandar Kuantan dan Qinzhou.

So MMI nak tanya Mahathir atas dasar perkiraan apa yang membuatkan Mahathir begitu galak sekali melalak sebelum ini ?

Kalau mengambil kira daripada sudut ekonomi misalnya MMI tidak nampak sebarang perlakuan salah diantara kedua-dua pihak malah MMI yang kebetulan melalui kawasan Malaysia-China Kuantan Industrial Park (MCKIP) di Kuantan baru-baru ini merasakan memang ada kewajaran usaha sama ini dilakukan.

MMI bagi pandangan sebagai rakyat biasa ...

Pertamanya tindakan yang cukup bijak oleh kerajaan kerana menggunakan kawasan yang amat sesuai untuk dibangunkan sebagai kawasan perindustrian di Kuantan yang sayup mata memandang.

Keduanya sepanjang perjalanan MMI dapat melihat rakyat Malaysia yang mendapat manfaat hasil daripada MCKIP dengan peluang-peluang pekerjaaan yang ditawarkan.

Selain daripada itu MMI percaya bahawa ada manfaat-manfaat lain kepada rakyat di sekitar contohnya peniaga goreng pisang dan air kelapa.

Apa pun sengaja MMI bagi contoh semacam itu sebab kalau bagi yang intelek sikit pun puak-puak pembangkang bukannya reti kira nak melalak ja !!!!

Mahathir lagilah sanggup bawa anak isteri untuk cari jalan nak rosakkan imej kerajaan BN !

Tapi dia lupa orang tak pernah lupa apa dia buat waktu jadi Perdana Menteri ! Ampa tau apa dia ???


Pada 24 November 1990, Mahathir menandatangani perjanjian untuk membenar Singapura mengambil-alih tanah Johor seluas 54,000 ekar (216 kilometer persegi) untuk membina empangan di Sungei Linggiu.

Singapura hanya perlu membayar RM320 juta ganti-rugi (for permanent loss of use of the land), premium tanah RM388 juta dan sewa tahunan RM30 untuk setiap 1,000 kaki persegi.

Di bawah perjanjian ini, Singapura juga dibenarkan untuk mengambil air tanpa had dari Malaysia.

54,000 ekar (kesemua sekarang milik Singapura) bersamaan dengan 16 kali ganda saiz Forest City, 88 kali ganda saiz Melaka Gateway dan 7.2 kali ganda saiz Taman Perindustrian Malaysia-China-Kuantan (yang kesemua milik majoriti Malaysia).

Kalau Najib yang bikin perjanjian macam ini dengan Singapura, tentu Mahathir dan gengnya akan meroyan tanpa arah. Sejuta gambar propa akan wujud kononnya Najib jual negara ataupun Najib hamba Singapura. Tetapi, yang bikin ini ialah Mahathir – bukan Najib.

Siapa sebenarnya yang jual negara? Siapa yang sudah gadaikan tanah negara yang sebesar 216 kilometer persegi kepada negara asing? Thanks bro rujukan.

Malaysia tak jajah mana-mana negara beb tapi dengan kebijaksanaan kita mencari ruang dan peluang untuk bekerjasama dengan pihak-pihak yang terbaik bagi mencapai matlamat memajukan Malaysia.

Untuk RAKYAT dan NEGARA bukan macam Mahathir untuk KRONI dan ANAK BERANAK !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels